chceauto.pl
x
Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-03-22
Cztery lata po premierze modelu GLK niewielki SUV Mercedesa doczekał się właśnie gruntownego faceliftingu.

Mimo że zmiany nie wydają się być rewolucyjne, styliści ze Stuttgartu zajęli się niemal każdym elementem nadwozia. W stosunku do obecnie produkowanej wersji najbardziej zmienił się pas przedni. Inny jest teraz zderzak, reflektory i osłona chłodnicy. Ta ostatnia wyposażona została w dwie szerokie srebrne listwy, na środku których zamontowano duże logo Mercedesa.

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu
Auto otrzymało ponadto zamontowane nisko, na ozdobnych, chromowanych listwach światła do jazdy dziennej (wykonane z diod LED) i zupełnie nowy zderzak. Mercedes zrezygnował również z różnicowania jego kształtu w zależności od zamówionej przez klienta specyfikacji (dotychczas oferowano np. zderzak „offroadowy”).

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu
Równie dużo zmian znajdziemy w tylnej części nadwozia. Tu także zastosowano nowy zderzak i reflektory, które korzystają z technogii LED i światłowodów. Dodano też chromowane końcówki wydechu i ozdobną, zachodzącą na zderzak, lakierowaną na srebrny kolor, metalową płytę zabezpieczającą spód auta. Nowe są ponadto relingi dachowe i felgi w rozmiarach 17 i 19 cali.

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu
Gruntownie przeprojektowano też wnętrze, dostosowując je do wyglądu nowszych konstrukcji niemieckiej marki, jak chociażby zaprezentowanej ostatnio w Genewie klasy A. Na konsoli środkowej, w miejscu kwadratowych dysz nawiewów pojawiły się okrągłe, przez całą deskę rozdzielczą biegnie teraz lakierowany na srebrno, ozdobny pas (w opcji może być chromowany lub drewniany). Nowością jest też przeniesienie dźwigni wybieraka automatycznej skrzyni biegów 7G-TRONIC na kolumnę kierowniczą. Rozwiązanie zastosowane m.in. w klasie S zapewnia dodatkową przestrzeń na tunelu środkowym, gdzie zamontowano specjalny schowek.

Paleta jednostek napędowych obejmuje trzy silniki: dwa wysokoprężne i jeden benzynowy.
Do wyboru są dwa Diesle: czterocylindrowy 2,2 CDI (w trzech wariantach mocy) i V6 o pojemności 3,0 litra i jedno – 3,5-litrowe - benzynowe V6.

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu
Podstawowy model, oznaczony jako 200 CDI ma 143 KM i 350 Nm (od zera do 100 w 10,8 sekundy, prędkość maksymalna 190 km/h). Klienci mogą się też zdecydować na mocniejszą odmianę – 220 CDI o mocy 170 KM i momencie obrotowym 400 Nm (przyspieszenie do 100 km/h w 8,7 s, V-max 205 km/h). Najmocniejszy czterocylindrowiec rozwija 204 KM i 400 Nm (od 0 do 100 km/h w 8 s, v-max 210 km/h).

W ofercie znalazł się też model 350 CDI (3,0 V6) o mocy 265 KM i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm (od 0 do 100 km/h w 6,4 s, v-max 232 km/h).

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu
Topowy, benzynowy silnik 3,5 l V6 – model 350 – ma 306 KM i 370 Nm (od 0 do 100 km/h w 8,1 s, v-max 238 km/h).

Samochody można już zamawiać u – jak na razie niemieckich – dealerów Mercedesa. Najtańsza wersja – 200 CDI – kosztuje 36 235 tysięcy euro. Ceny najmocniejszych odmian V6 (zarówno w wersji wysokoprężnej, jak i benzynowej) startują od około 50 tysięcy euro.


Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftinguMercedes GLK. Tak wygląda SUV Mercedesa po liftingu

Zobacz także

Nowy Ford Puma 2024 - technologiczny lifting

Nowy Ford Puma 2024 - technologiczny lifting 2024-09-15

Ford Puma w obecnej formie zadebiutował w 2019 roku i ma niewiele wspólnego z produkowanym w latach 1997-2002 dwudrzwiowym coupe. Nowa Puma trafiła na rynek w trudnych czasach, gdy branża motoryzacyjna, i nie tylko rzecz jasna, mierzyła się z potężnym...
Renault Austral E-Tech - pod każdym względem nietypowa hybryda

Renault Austral E-Tech - pod każdym względem nietypowa hybryda 2024-09-02

Austral na rynku pojawił się w 2022 roku i jest bezpośrednim następcą popularnego modelu Kadjar. To samochód zbudowany zupełnie od nowa, który poniekąd definiuje kierunek rozwoju marki Renault. Nowa stylistyka, nowe zespoły napędowe i nowe pomysły...
Land Rover Discovery Sport D200 - wyróżnia się w segmencie

Land Rover Discovery Sport D200 - wyróżnia się w segmencie 2024-08-21

Land Rover Discovery Sport w salonach pojawił się w 2014 roku i w ciągu 10 lat na rynku przeszedł dwie głębsze modernizacje, a ostatnie odświeżenie miało miejsce w 2023 roku. Ogólna konstrukcja auta została jednak bez zmian, więc mamy tu do...
Mazda CX-30 - ta marka wciąż podąża swoją drogą

Mazda CX-30 - ta marka wciąż podąża swoją drogą 2024-08-07

Debiut Mazdy CX-30 odbył się w 2019 roku, a cztery lata później auto przeszło delikatny lifting. Z jednej strony jest to dość nietypowy samochód i wydawałoby się, że trafiający do niszowej grupy klientów. Z drugiej strony sprzedaż tego modelu ma...
Suzuki Vitara 35th Anniversary Special Edition – test wersji  urodzinowej

Suzuki Vitara 35th Anniversary Special Edition – test wersji urodzinowej 2024-07-16

Vitara obecna jest na rynku od 1988 roku, więc niedawno obchodziła 35 urodziny – z tej okazji Suzuki postanowiło wypuścić specjalną limitowaną wersję tego modelu. Na przestrzeni tych lat Vitara zmieniła się nie do poznania i z klasycznej terenówki...
Ford Puma ST X 1.0 Powershift – niecodzienny przepis na hot hatch’a

Ford Puma ST X 1.0 Powershift – niecodzienny przepis na hot hatch’a 2024-07-01

Kto jeszcze pamięta czasy, gdy Ford Puma był niewielkim sportowym autem o aspiracjach rajdowych? „Zwykła” odmiana nowej Pumy zupełnie odbiega od tej historii, a jedynym, nieco naciąganym, podobieństwem jest kształt reflektorów. Jednak Ford nie...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS