Mitsubishi zaprezentowało odświeżony model Eclipse Cross. Model ten będzie w Europie oferowany z hybrydowym układem napędowym plug-in (PHEV).
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV stanie się technologicznym okrętem flagowym marki w Europie, korzystającym z hybrydowego układu napędowego plug-in, opartego na architekturze pojazdu elektrycznego EV, dwusilnikowego układu Twin Motor 4WD oraz systemu Super-All Wheel Control (S-AWC).
Przednia części nadwozia Eclipse Cross po liftingu to rozwinięta wersja charakterystycznej dla Mitsubishi koncepcji projektowania Dynamic Shield. Nowy zderzak i odświeżony układ świateł stanowią dopełnienie tej koncepcji.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Z tyłu pojawiła się przeprojektowana szyba i drzwi bagażnika, które poza odświeżonym wyglądem, mają poprawiać widoczność do tyłu. Tylne światła rozciągające się do góry i w kierunku osi samochodu podkreślają wygląd, nadając tylnej partii samochodu optycznej stabilności i szerokości. Nowe drzwi bagażnika wyróżniają się ostro zarysowaną sześciokątną formą przypominającą charakterystyczny dla Mitsubishi kształt koła zapasowego mocowanego na klapie bagażnika.
Wewnątrz znajdujemy nowe czarne wykończenie wnętrza z akcentami w kolorze srebrnym i jasnoszare skórzane siedzenia.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Nowy 8-calowy wyświetlacz systemu audio połączonego ze smartfonem (SDA) jest dostępny w standardzie, dzięki czemu kierowca otrzymuje lepszy wgląd w informacje i łatwiejszą obsługę. Ekran został przesunięty w stronę kierowcy i przedniego pasażera w celu ułatwienia obsługi, dodano też pokrętła regulacji głośności i strojenia celem łatwiejszego wykonywania podstawowych regulacji. Pad dotykowy został usunięty, aby zapewnić więcej miejsca na konsoli centralnej.
Mitsubishi Eclipse Cross wykorzystuje ten sam system 4WD PHEV, który zastosowano w Outlanderze PHEV. Architektura składa się z jednego przedniego i jednego tylnego silnika elektrycznego o dużej mocy, akumulatora trakcyjnego o dużej pojemności oraz 2,4-litrowego benzynowego silnika MIVEC z jednobiegową przekładnią planetarną.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Mitsubishi nie podało oficjalnie danych technicznych Eclipse Cross PHEV. Warto przypomnieć natomiast, że w Outlanderze PHEV silnik spalinowy ma 135 KM, elektryczny silnik przy przedniej osi generuje 82 KM, a przy tylnej - 95 KM. Moc systemowa hybrydowego układu to 224 KM. Bateria o pojemności 13,8 kWh zapewnia zasięg w trybie elektrycznym do 57 km.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
W Mitsubishi Eclipse Cross PHEV system automatycznie wybiera jeden z trzech trybów jazdy, aby dostosować go do różnych warunków: EV (napęd elektryczny), Series Hybrid (napęd hybrydowy szeregowy) lub Parallel Hybrid (napęd hybrydowy równoległy). Akumulator trakcyjny może być również wykorzystywany jako źródło energii elektrycznej do celów rekreacyjnych na świeżym powietrzu lub w sytuacjach awaryjnych - dostarcza do 1500 watów mocy z gniazdka pokładowego.
Gdy pojazd jest w pełni naładowany i zatankowany, może dostarczać energię dla potrzeb typowego gospodarstwa domowego przez okres do 10 dni poprzez system Vehicle-to-Home.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV będzie sukcesywnie wprowadzany do sprzedaży od wczesnej wiosny 2021 r. na wybranych rynkach europejskich. Polski debiut tego modelu jest w tej chwili planowany. Po ustaleniu terminu Mitsubishi poinformuje o szczegółach. Wszystko wskazuje na to, że z oferty zniknie wersja spalinowa (1.5 turbo o mocy 163 KM).