W polskiej ofercie Mitsubishi debiutuje właśnie hybrydowy model Outlander PHEV. Ile trzeba będzie za niego zapłacić?
Mitsubishi Outlander PHEV
Premiera auta odbyła się na Paris Motor Show w 2012 roku. Pierwsze egzemplarze trafiły do japońskich klientów w styczniu 2013 roku. W Europie - początkowo tylko w Holandii i Skandynawii sprzedaż rozpoczęła się w październiku. Mimo tego, przed końcem roku dealerzy japońskiej marku zebrali na Starym Kontynencie aż 12 tysięcy zamówień.
Mitsubishi Outlander PHEV
Wersja hybrydowa projektowana była równolegle z innymi odmianami nowego Outlandera. W układzie napędowym pracują dwa elektryczne silniki trakcyjne o mocy 82 KM każdy (po jednym na oś) oraz benzynowy silnik o pojemności 2,0 l i mocy 121 KM. Ten sprzęgnięty jest z generatorem prądotwórczy (rolę generatora pełnić też może przedni silnik elektryczny) i - w razie potrzeby - może przejąć zadanie napędzania pojazdu.
By zapewnić energię dla motorów elektrycznych pomiędzy osiami, w specjalnie skonstruowanej podłodze, zamontowano zespół chłodzonych powietrzem akumulatorów o pojemności 12 kWh. Zespól elektryczny pracuje pod napięciem 300 V.
Mitsubishi Outlander PHEV
Największą zaletą Outlandera PHEV jest zużycie paliwa. Wg danych technicznych, na pokonanie dystansu 100 km auto potrzebuje jedynie 1,9 l benzyny. Całkiem nieźle prezentują się też osiągi. Samochód przyspiesza do 100 km/h w równe 11 sekund i osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. Chociaż w dzisiejszych czasach ta ostatnia nie jest może powodem do dumy, dynamika auta jest lepsza niż wersji z dwulitrowym silnikiem benzynowym i wysokoprężną jednostką 2,2 l DiD.
Ile zapłacić trzeba będzie w Polsce za nowego Outlandera PHEV? Podstawowa wersja - Intense Plus - kosztuje od 176 990 zł. Do wyboru są jeszcze: Instyle Navi za 190 990 zł oraz Instyle Navi Plus za 198 990 zł.