W polskiej ofercie Mitsubishi zadebiutowało właśnie zupełnie nowe wcielenie Mitsubishi Outlandera PHEV - pierwszego na świecie hybrydowego SUV-a z elektrycznym napędem na 4 koła. Podobnie, jak wprowadzony na rynek jesienią odświeżony Outlander, model PHEV spotkał się w Polsce z wyjątkowo dobrym przyjęciem. Pierwsza dostawa tych pojazdów została sprzedana jeszcze przed pojawieniem się nowego modelu w salonach.
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV - najlepiej sprzedająca się elektryczna hybryda typu plug-in w Europie – przeszła ostatnio ponad 100 modyfikacji, które dotyczą zarówno wyglądu, jak i konstrukcji pojazdu. Auto wyróżnia się teraz sylwetką stworzoną w oparciu o nową koncepcję identyfikacji wizualnej Mitsubishi „Dynamic Shield”, lepszymi osiągami udoskonalonego hybrydowego układu napędowego oraz lepiej wymposażonym i cichszym wnętrzem. O najwyższy poziom bezpieczeństwa dba aż 14 systemów bezpieczeństwa, w tym nowy ultradźwiękowy asystent ruszania (Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System -UMS), system kamer 360 stopni rozmieszczonych dookoła auta z widokiem od góry, wspomaganych 8 czujnikami parkowania z przodu i z tyłu a także 7 poduszek bezpieczeństwa.
Nabywcy modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2016 otrzymują od producenta 8 lat gwarancji (do przebiegu 160 000 km) na elektryczny układ napędowy wraz z akumulatorami. Cały pojazd jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 km wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem pakietem Mitsubishi Assistance Package.
Mitsubishi Outlander PHEV
Outlander PHEV, będąc z założenia samochodem elektrycznym, poruszany jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy pełni rolę wspomagającą, albo napędzając generator zasilający akumulator trakcyjny, bądź też napędzając bezpośrednio przednie koła samochodu, ale zawsze przy pracujących silnikach elektrycznych z przodu i z tyłu. Załączanie szeregowego oraz równoległego trybu napędu hybrydowego odbywa się tylko na możliwie krótki czas, by dostosować układ napędowy samochodu do specyficznych warunków drogowych, z układami sterowania dążącymi do przywrócenia napędu całkowicie elektrycznego tak szybko i tak często, jak to możliwe. Dzięki typowej dla silników elektrycznych zdolności dostarczania maksymalnego momentu obrotowego już przy ruszaniu z miejsca, zastosowana konfiguracja układu napędowego pozwala uzyskać lepsze czasy przyspieszania, niż w analogicznym samochodzie z dwulitrowym silnikiem benzynowym, jednocześnie zachowując wyjątkowo korzystne parametry środowiskowe nowego układu.
Mitsubishi Outlander PHEV
Innowacyjne rozmieszczenie komponentów układu napędowego pozwoliło zrezygnować z konwencjonalnej skrzyni biegów i wału napędowego, a całość jest sterowana elektronicznie przez system operacyjny PHEV (PHEV OS). Eliminacja wału napędowego (oraz jego przegubów) pozwoliła obniżyć straty mechaniczne powstające przy przekazywaniu napędu, poprawiając sprawność całego układu napędowego i ułatwiając kontrolowanie jego działania.
Przy przedniej osi znajdziemy zatem silnik elektryczny i inwerter (60 kW/82 KM - 137 Nm), umieszczony w przedziale silnikowym po lewej stronie w miejscu zwykle zajmowanym przez skrzynię biegów zintegrowaną z mechanizmem różnicowym, generator umieszczony obok silnika elektrycznego, silnik benzynowy 2,0 l MIVEC DOHC* (89 kW/121 KM - 190 Nm), umieszczony w przedziale silnikowym po prawej stronie i wielotrybowy moduł Power Drive Unit, zarządzający pracą przedniego silnika elektrycznego i generatora zapewniający optymalne osiągi w trzech trybach pracy z dwoma różnymi źródłami napędu. Między osiami, pod podłogą znajduje się zespół chłodzonego powietrzem litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego 12 kWh, 80 ogniw, 300 V oraz 45-litrowy zbiornik paliwa. Z tyłu, pod podłogą bagażnika umieszczono silnik elektryczny i inwerter (60 kW/82 KM - 137 Nm), niewchodzący w przestrzeń bagażnika i Rear Motor Control Unit – moduł zarządzający tylnym silnikiem elektrycznym, pozwalający w pełni wykorzystać charakterystykę silnika elektrycznego do zapewnienia płynności jazdy.
Mitsubishi Outlander PHEV
Umieszczenie akumulatora trakcyjnego pod podłogą niesie za sobą istotne, dodatkowe korzyści. Jedną z nich jest zwiększenie bezpieczeństwa biernego: podobnie jak w modelu i-MiEV, pasażerowie są dodatkowo chronieni przed uderzeniem w podłogę samochodu. Poprawie ulega także bezpieczeństwo aktywne i prowadzenie na zakrętach, a to dzięki obniżeniu środka ciężkości (o 30 mm w porównaniu z Outlanderem napędzanym silnikiem spalinowym) i przyczynieniu się do doskonałego rozłożenia masy pomiędzy osie pojazdu (przód - 55%, tył - 45%).
Polscy klienci mają do dyspozycji 3 wersje nowego Mitsubishi Outlander PHEV. Na liście wyposażenia podstawowej wersji Intense Plus znajdziemy między innymi światła do jazdy dziennej oraz tylne w technologii LED, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu, tempomat z ogranicznikiem prędkości sterowany z koła kierownicy, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, podgrzewane przednie siedzenia, elektryczne ogrzewanie kabiny, zestaw głośnomówiący Bluetooth sterowany z kierownicy, radioodtwarzacz CD/MP3 zintergrowany z systemem nawigacji Mitsubishi Multi Communication System, tuner cyfrowy DAB, system zdalnego zarządzania pojazdem Mitsubishi remote Control, dostęp bezkluczykowy KOS, nowe, 18-calowe aluminiowe obręcze kół, fotochromatyczne lusterko wsteczne, światła mijania z czujnikiem zmierzchu czy wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu.
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV 2016 oferuje także w standardzie 7 poduszek bezpieczeństwa, układ stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, układy wspomagania nagłego hamowania oraz wspomagania ruszania na wzniesieniu, system priorytetu hamulca, układ ostrzegania o nagłym hamowaniu, dźwiękowy system ostrzegania pieszych oraz systemy mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX dla 3 miejsc i monitorowania ciśnienia w kołach.
Specyfikacja Instyle Navi oferuje dodatkowo przednie światła mijania w technologii LED, system kamer 360 stopni ze sterowaniem w kole kierownicy, skórzaną tapicerkę, podgrzewane koło kierownicy, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 8 płaszczyznach i wyrafinowane nagłośnienie Rockford Fosgate 710W z 9 głośnikami.
Mitsubishi Outlander PHEV
Najlepiej wyposażone Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi Plus oferuje dodatkowo elektrycznie sterowane okno dachowe, adaptacyjny tempomat ACC, system ostrzegający o zmianie pasa ruchu LDW, system ograniczania skutków kolizji czołowych FCM oraz nowy ultradźwiękowy układ - asystent ruszania UMS.
Wersje wyceniono na odpowiednio 205 990 zł, 218 990 zł i 227 990 zł a dopłata za lakier metalizowany wynosi 3200 zł. Nowy model jest dostępny w promocyjnym leasingu BGŻ BNB Paribas z miesięczną ratą od 1326 zł oraz z promocyjnym kredytem tego banku z miesięczną ratą od 2842 zł.