W zaledwie sześć miesięcy Mitsubishi sprzedało 10 tysięcy egzemplarzy hybrydowej wersji Outlandera oznaczonego PHEV.
Mitsubishi Outlander PHEV
Jubileuszowy samochód został sprzedany w Holandii. Holenderskie przepisy podatkowe preferują samochody o niskiej emisji spalin, stąd auta hybrydowe w Holandii cieszą się szczególnym powodzeniem. Od premiery Outlandera PHEV, która miała miejsce w ostatnim kwartale 2013 roku, do końca marca 2014 roku holenderski oddział Mitsubishi zebrał już 13 700 zamówień.
Mitsubishi Outlander PHEV
Łącznie w Europie - największym na świecie rynku zbytu modelu Mitsubishi Outlander PHEV - na zakup zdecydowało się 19 100 osób (dane obejmują okres do końca marca i nie obejmują Rosji i Ukrainy).
W większości krajów europejskich Mitsubishi Outlander PHEV zadebiutował w pierwszym kwartale 2014 roku. Do polskich salonów auto trafiło pod koniec stycznia. Ceny na naszym rynku w zależności od wyposażania wynoszą od 175 do 200 tys. zł.
Mitsubishi Outlander PHEV
Co ciekawe, Mitsubishi Outlander PHEV nie cieszy się zbyt dużym powodzeniem na rodzimym, japońskim rynku. Od debiutu (w styczniu zeszłego roku) Mitsubishi zebrało tam 13 500 zamówień na ten model. Powód jest również podatkowy - w Japonii przepisy preferują małe miejskie pojazdy, tzw. kei-cary.
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi - podobnie jak inne firmy motoryzacyjne - przywiązuje dużą wagę do rozwoju samochodów elektrycznych i hybrydowych, gdyż jest to chyba najlepsza droga, by spełnić coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin. Do roku 2020 aż 20% samochodów produkowanych przez Mitsubishi ma być napędzane silnikami elektrycznymi lub hybrydowym systemem PHEV.
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV napędzany jest dwoma elektrycznymi silnikami o mocy 82 KM każdy (po jednym na oś) oraz benzynowym silnikiem o pojemności 2,0 l i mocy 121 KM. Ten ostatni sprzęgnięty jest z generatorem prądotwórczym (rolę generatora pełnić też może przedni silnik elektryczny) i - w razie potrzeby - może przejąć zadanie napędzania pojazdu.
Mitsubishi Outlander PHEV
By zapewnić energię dla silników elektrycznych, pomiędzy osiami w specjalnie skonstruowanej podłodze, zamontowano zespół chłodzonych powietrzem akumulatorów o pojemności 12 kWh. Zespól elektryczny pracuje pod napięciem 300 V.
Outlander PHEV przyspiesza do 100 km/h w 11 s, prędkość maksymalna to 170 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to - uwaga - 1,9 l benzyny na 100 km.