Mitsubishi sprzedało już ponad 100 tys. egzemplarzy Outlandera PHEV.
Mitsubishi Outlander PHEV
Ten pierwszy na świecie hybrydowy SUV z elektrycznym napędem na 4 koła debiutował w 2012 roku na salonie paryskim. Dziś model ten cieszy się statusem światowego bestsellera wśród samochodów hybrydowych z możliwością ładowania z gniazdka PHEV (plug in electric vehicle).
Do tej pory na całym świecie sprzedano dokładnie 101 533 egzemplarzy Mitsubishi Outlander PHEV, z czego aż 21 052 auta (od debiutu w 2014 roku) kupili mieszkańcy Wielkiej Brytanii, która jest obecnie największym rynkiem zbytu tego modelu.
Mitsubishi Outlander PHEV
Sprzedaż w pozostałych krajach europejskich, w których Outlander PHEV pojawił się w sprzedaży w 2013 roku wyniosła 44 477 sztuk, w Japonii – 33 730 egzemplarzy sprzedanych od 2012 roku, w Australii - 2015 sztuk.
Do polskich salonów auto trafiło pod koniec stycznia 2014 roku. Ceny na naszym rynku w zależności od wyposażania wynoszą od 175 do 200 tys. zł.
Mitsubishi Outlander PHEV
W Europie, Outlander PHEV stanowi obecnie 15% całej sprzedaży Mitsubishi. Jednocześnie jest najchętniej wybieraną wersją Outlandera. Co drugie auto wyjeżdżające z europejskiego salonu to wersja hybrydowa (dane za rok 2015).
Mitsubishi Outlander PHEV napędzany jest dwoma elektrycznymi silnikami o mocy 82 KM każdy (po jednym na oś) oraz benzynowym silnikiem o pojemności 2,0 l i mocy 121 KM. Ten ostatni sprzęgnięty jest z generatorem prądotwórczym (rolę generatora pełnić też może przedni silnik elektryczny) i - w razie potrzeby - może przejąć zadanie napędzania pojazdu.
Mitsubishi Outlander PHEV
Całkowity zasięg w trybie hybrydowym wynosi 865 kilometrów, natomiast zasięg w zeroemisyjnym trybie elektrycznym to 51 kilometrów.
By zapewnić energię dla silników elektrycznych, pomiędzy osiami w specjalnie skonstruowanej podłodze, zamontowano zespół chłodzonych powietrzem akumulatorów o pojemności 12 kWh. Zespól elektryczny pracuje pod napięciem 300 V.
Outlander PHEV przyspiesza do 100 km/h w 11 s, prędkość maksymalna to 170 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to - uwaga - 1,8 l benzyny na 100 km. Oczywiście warunkiem jest start z pełnymi akumulatorami.
Mitsubishi Outlander na filmie:
Mitsubishi Outlander PHEV na filmie:
Mitsubishi Outlander PHEV ze świetnym wynikiem - GALERIA ZDJĘĆ