Na salonie w Indonezji zadebiutowało Mitsubishi Xpander. Samochód będzie oferowany początkowo na tamtejszym rynku, a od przyszłego roku trafi do kolejnych krajów. Nie przewiduje się jednak eksportowania Xpandera do Europy i... to chyba dobrze.
Mitsubishi Xpander
Co prawda europejska oferta Mitsubishi w stosunku do konkurencji jest dość ograniczona, jednak Xpander raczej nie trafiłby w gusta kierowców na Starym Kontynencie. Szczególnie razić może monstrualnie wyglądający pas przedni samochodu.
Mitsubishi Xpander jest siedmioosobowym minivanem, którego nadwozie ma 447,5 cm długości oraz 170 cm wysokości. Szerokość to 175 cm. Prześwit wynosi 20,5 cm, co jest wynikiem godnym uznania, jednak auto ma mieć napęd tylko na przednią oś.
Mitsubishi Xpander
Co ciekawe, klienci nie będą mieli żadnego wyboru w zakresie napędu - pod maską Mitsubishi Xpander pracuje benzynowy, wolnossący silnik 1.5 o mocy 105 KM. Jednostka napędowa może współpracować z manualną skrzynią 5-biegową lub 4-stopniowym automatem.
Mitsubishi Xpander
Oparcia drugiego (dzielonego 60:40) oraz trzeciego rzędu siedzeń (dzielonego 50:50) można składać, by aranżować różne kombinacje układu siedzeń i przestrzeni bagażowej, lub by uzyskać jak największą, wolną od progów, ciągłą i płaską przestrzeń bagażową.
Xpander dysponuje łącznie 16 uchwytami na butelki i kubki w boczkach drzwi oraz w konsoli centralnej pomiędzy siedzeniami.
W niezwykle ascetycznym stylu utrzymano stanowisko pracy kierowcy. Na środkowej konsoli znajdziemy tylko pokrętła od sterowania klimatyzacją, resztę przełączników zastąpiono dotykowym ekranem.
Na rynku indonezyjskim Mitsubishi Xpander pojawi się jeszcze w tym roku.