Przyszło nam żyć w czasach, gdy zamiast zajmować się produkowaniem samochodów firmy motoryzacyjne zaczynają się zajmować "mobilnością". Oczywiście pod tą nowomową nadal kryje się produkowanie samochodów.

Mobilize Limo
Na początku roku Renault zaprezentowało nową marką o nazwie Mobilize. Zgodnie z nazwą, miała się ona właśnie zajmować wspomnianą wyżej "mobilnością". Zajęła się tak, że właśnie zaprezentowała swój pierwszy... samochód - Mobilize Limo. Skąd więc ta mobilność? Otóż Mobilize Limo to samochód o napędzie elektrycznym i przeznaczony dla taksówkarzy oraz innych kierowców trudniących się przewozami, czyli pracujących dla takich firm jak Uber czy Bolt.

Mobilize Limo
Mobilize Limo to europejska wersja samochodu znanego pod nazwą JMEV Yi, który został opracowany z myślą o rynku chińskim, przez joint-venture Renault-Jiangling. Limo ma 4,67 m długości, przy dość dużym rozstawie osi, dzięki czemu pasażerowie na tylnej kanapie mają mieć dużo miejsca. Producent podkreśla również, że drzwi tylne otwierają się szeroko, dzięki czemu pasażerowie mogą łatwo wsiadać i wysiadać. Z kolei pojemność bagażnika wynosi 411 litrów.
Na desce rozdzielczej znajdziemy dwa ekrany. Jeden to cyfrowe zegary w rozmiarze 10,25 cala, a drugi, dotykowy, służy m.in. do sterowania systemem infotainment i ma 12,3 cala. Wnętrze nie przypomina samochodów Renault, wygląda na to, że zostało zaprojektowane przez Chińczyków.

Mobilize Limo
Źródłem mocy Mobilize Limo jest 150-konny silnik elektryczny, który rozpędza samochód do 100 km/h w 9,6 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 140 km/h.
Pojemność akumulatora wynosi 60 kWh, co ma wystarczyć do przejechania 450 km. W praktyce będzie to pewnie wyraźnie mniej - takim realnym zasięgiem może pochwalić się np. Skoda Enyaqu iV z bateriami o pojemności netto 77 kWh.

Mobilize Limo
Producent zapewnia, że po podłączeniu szybkiej ładowarce po 40 minutach zasięg rośnie o 250 km i to jest realne.
Mobilize Limo nie da się kupić w salonie. Auto będzie dostępne wyłącznie w abonamencie, przy czym będzie możliwe dzielenie przez kilku kierowców. Wg producenta dzięki temu samochód będzie więcej jeździł, a więc więcej zarabiał, przez co zmniejszy się całkowity koszt użytkowania.
Limo zostanie zaprezentowane na targach w Monachium 6 września. Następnie zostanie uruchomiona testowa flota 40 egzemplarzy, a użytkowanie komercyjne ma rozpocząć się w drugiej połowie 2022 roku.