Wiemy już, jakie marki samochodów najczęściej wpisywano w internetowe wyszukiwarki w ubiegłym roku. W skali świata zwyciężyła Toyota. W Polsce królowało… Audi!
Najczęściej wyszukiwaną marką globu była w ubiegłym roku Toyota. Japońska marka zwyciężyła aż w 55 krajach świata, m.in. w: Australii, Rosji i – co raczej oczywiste – w Japonii. Firma mówić może o ogromny wzroście. Jeszcze na koniec 2019 roku, sklasyfikowana wówczas na drugim miejscu zestawienia, Toyota królowała w 28 krajach.
Drugie miejsce przypadło BMW, które odnotowało gwałtowny spadek zainteresowania. Zwycięstwo w 34 krajach to świetny wynik, ale w ubiegłym roku firma z Bawarii była bezkonkurencyjnym królem zestawienia z dorobkiem aż 118 krajów! Nie zmienia to jednak faktu, że marka z Monachium zdominowała większość rynków Starego Kontynentu, w tym m.in. Niemczy i Wielką Brytanię.
Ostatni stopień podium zajął Mercedes-Benz, który był najczęściej wyszukiwaną marką w 15 krajach świata. Oprócz takich rynków, jak np. Dania i Szwajcaria zdominował też... wiele krajów afrykańskich. Wśród nich wymienić można m.in.: Mali czy Tunezję.
W Polsce najczęściej wyszukiwana marką było w ubiegłym roku Audi, które w sumie sklasyfikowano na pierwszej pozycji na pięciu światowych rynkach. Interesującym wydaje się fakt, że w Europie, poza Polską, Audi zwyciężyło tylko... na Białorusi.
Wartym odnotowania jest imponujący wynik, jaki udało się odnotować marce Kia. Sklasyfikowano ją na czwartym miejscu światowego rankingu. Oznacza to, że w nietypowym zestawieniu, Koreańczycy pokonali takich światowych potentatów, jak np. Volkswagen, Honda, Renault, Peugeot, czy Nissan!
W skali świata piątkę najczęściej wyszukiwanych w Internecie marek zamyka Ford, który zdominował sześć państw. Największym z nim są oczywiście Stany Zjednoczone.