W polskim internecie rządzi Toyota. W Europie miejsce nr należy do BMW. Które marki cieszą się jeszcze dużym zainteresowaniem intrnautów?
Analitycy Picodi sprawdzili częstotliwość zapytań w Google fraz związanych z samochodami i stworzyli mapę najpopularniejszych marek aut w Europie. W badaniu ujęto 64 marki z klasy ekonomicznej, średniej i premium.
W Polsce największym zainteresowaniem cieszy się Toyota. W skali całego kontynentu największym zainteresowaniem cieszy się BMW. Ta niemiecka marka zdeklasowała rywali w aż 15 krajach, poczynając od Wielkiej Brytanii, przez Niemcy, Austrię, Węgry po większość krajów Półwyspu Bałkańskiego (Serbia, Czarnogóra, Macedonia i inne).
Drugie miejsce, osiągając szczyt popularności wśród internautów w 10 krajach, zajmuje Mercedes-Benz. Jego pasjonatów należy szukać w Rosji, Azerbejdżanie, Armenii, Albanii, ale również w niektórych krajach Europy Zachodniej (Portugalia, Luksemburg, Belgia).
Które marki "rządzą" w poszczególnych krajach?
Polska opowiedziała się po stronie japońskiej Toyoty. Towarzyszą jej takie kraje jak Bułgaria, Grecja, Litwa oraz Łotwa. Zaraz za podium, ex aequo, znalazły się Volkswagen i Tesla. Amerykańska marka elektrycznych samochodów osobowych triumfuje w Irlandii, Liechtensteinie, Norwegii oraz Szwajcarii. Z kolei niemiecki produkt szczególnie przypadł do gustu Hiszpanom, Włochom i mieszkańcom Europy Wschodniej (Białoruś, Ukraina).
Południowokoreańskie samochody Hyundai osiągnęły największą liczbę wyszukań w zaledwie trzech krajach: u naszych południowych sąsiadów (Czechy, Słowacja) oraz na Islandii.
Dwie francuskie marki, Peugeot i Renault, oraz szwedzkie Volvo zamykają zestawienie. Wśród miłośników Peugeota wymienić należy Duńczyków i Francuzów. Pozostali "gracze” znaleźli zwolenników w Turcji (Renault) i w Szwecji (Volvo).
Badanie polegało na porównaniu średniej liczby wyszukań online za ostatnie cztery lata 64 marek samochodów. Dane archiwalne pochodzą z Google Keyword Planner. Statystyki dla Andory, Malty, Monako, San Marino i Watykanu były niedostępne.
źródło: Picodi.com