Znamy wyniki światowej sprzedaży nowych samochodów w pierwszej połowie bieżącego roku. Chociaż „królami rynku” pozostają kompaktowe hatchbacki po piętach coraz mocniej deptają im suvy!
W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych nowych aut na świecie znalazły: się dwa pickupy, jeden rodzinny sedan i jedno auto segmentu B. Najliczniejszą – licząca po trzy modele – reprezentację mają obecnie kompaktowe hatchbacki i rodzinne crossovery...
Absolutnym numerem jeden światowych rankingów pozostaje Toyota Corolla. Sprzedaż na poziomie przeszło 610 tys. egzemplarzy jest niemal identyczna jak w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Drugie miejsce zajmuje najpopularniejszy na świecie pickup – Ford serii F. W pierwszej połowie roku Amerykanie dostarczyli klientom blisko 536,5 tys. egzemplarzy czyli o 3,2 proc. więcej niż przed rokiem.
Ostatni stopień podium – z wynikiem niemal 442 tys. sztuk – zajmuje Volkswagen Golf. Wzrost sprzedaży o 0,8 proc. w stosunku do ubiegłego roku uznać można za imponujące osiągnięcie, zważywszy na to, że siódma generacja nie jest już młodzieniaszkiem i zbliża się do końca swojej rynkowej kariery.
Zaraz za Golfem, na 4. pozycji, znalazł się kolejny kompakt – Honda Civic. Japończycy dostarczyli nabywcom już blisko 425 tys. sztuk (+7,2 proc.).
Ciekawy pojedynek toczą – sklasyfikowane kolejno na 5. i 6. pozycji crossovery: Toyota RAV4 i Volkswagen Tiguan. Palmę pierwszeństwa – przynajmniej na razie – dzierży Toyota z wynikiem niemal 408 tys. sprzedanych egzemplarzy. W pierwszej połowie roku na nowego Tiguana zdecydowało się nieco ponad 405 tys. nabywców. Wypada jednak zauważyć, że – w porównaniu rok do roku – sprzedaż RAV4 wzrosła o 7,5 proc, a Tiguana – aż o 16,3 proc!
Siódme miejsce zestawienia zajmuje jedyny w „top ten” model segmentu B – Volkswagen Polo. Blisko 376 tys. sprzedanych w pierwszej połowie roku aut oznacza wzrost o 8,3 proc.
Ósma pozycja przypadła kolejnemu autu o uterenowionym charakterze – Hondzie CR-V. W stosunku do wyniku sprzed roku model stracił jednak ok 4 proc. nabywców (sprzedaż na poziomie niespełna 338 tys. sztuk).
Na dziewiątym miejscu sklasyfikowano jedynego reprezentanta (w pierwszej dziesiątce) rodzinnych limuzyn – Toyotę Camry. Najlepiej sprzedający się model japońskiej marki w USA znalazł uznanie nieco ponad 337 tys. nabywców (+6,3 proc.). Z dużą dozą prawdopodobieństwa zakładać można, że na koniec roku Camry i CR-V zamienią się miejscami. Wypada bowiem pamiętać, że wkrótce rodzinna Toyota pojawi się też w europejskich salonach marki zastępując „schodzący ze sceny” model Avensis.
Pierwszą dziesiątkę zamyka pickup – Chevrolet Silverado – z wynikiem blisko 324 sprzedanych pojazdów (+8,9 proc.).
Warto dodać, że w drugiej dziesiątce również znajdziemy trzech reprezentantów segmentu suv/crossover. Są to: 13. Hyundaiu Tucson (279 tys. sztuk), 15. Nissan Qashqai (272 tys. sztuk) i 20. Mazda CX-5 (239 tys. sztuk).