W 2016 roku Porsche pobiło swój rekord sprzedaży samochodów. Producent sportowych samochodów ze Stuttgartu łącznie dostarczył na całym świecie 237 778 aut – to o około 6% więcej niż wynosił poprzedni rekord.
Porsche Cayenne
Za wzrost ten odpowiada głównie popyt na rynkach Europy, USA i Chin. Szczególnie pozytywny wpływ na rezultaty sprzedaży miały modele Macan oraz nowe 718 Boxster. Dodatkowy impuls zapewnił doskonały odzew na premierę nowej generacji modelu Panamera.
Model 718 Boxster znalazł 12 848 nabywców, o 9% więcej niż w 2015 r. Niezmiennie trwa legenda Porsche 911: wynik 32 409 dostarczonych egzemplarzy oznacza, że sprzedaż „911” wzrosła o 2%, pomagając jej w utrzymaniu szczególnej pozycji na rynku ekskluzywnych samochodów sportowych.
Porsche Macan
Macan wzmocnił swoją pozycję jako najlepiej sprzedający się model Porsche – w ubiegłym roku trafił do 95 642 odbiorców, co stanowi 19-proc. wzrost.
W Europie Porsche przekroczyło ubiegłoroczny wynik o 5 proc, sprzedając 78 975 samochodów. Sprzedaż w Niemczech była stabilna. 29 247 sztuk aut, które wyjechały z salonów oznacza wzrost o 1 proc. W USA dostarczono 54 280 aut, tj. o około 5% więcej niż w 2015 r.
Porsche 718 Cayman i Boxster
Największym pojedynczym rynkiem zbytu po raz kolejny okazały się Chiny – liczba dostaw wzrosła tam o 12%, do 65 246 samochodów. Nic dziwnego, że Porsche rozbudowuje swoją sieć dealerską w Chinach i planuje w tym roku otworzyć Porsche Experience Center w Szanghaju.
Najbliższe tygodnie przyniosą premierę kompletnie przeprojektowanej, drugiej generacji modelu Panamera w USA i Chinach. Na marcowe targi motoryzacyjne w Genewie zaplanowano światowy debiut wersji shooting brake – Panamera Sport Turismo.