Dealerzy zaliczyć mogą mijający rok do udanych. Ze wstępnych podsumowań anno domini 2018 wynika, że rynek nowych samochodów w Polsce rozwijał się w imponującym tempie.
O wstępny raport dotyczący mijającego roku w Polsce pokusił się Samar. Z danych Instytutu wynika, że rynek nowych samochodów osobowych w naszym kraju – w stosunku rok do roku - urósł o 10,5 proc. W tempie blisko 17 proc. (16,7 proc.) rozwijał się też rynek zbytu pojazdów segmentu premium.
Nowy Mercedes klasy A sedan
W tej ostatniej grupie liderem pozostaje Mercedes-Benz. Z wyłączeniem modeli o stricte użytkowym charakterze (dane obejmują wyłącznie modele osobowe oraz klasę V) marka zanotowała ponad 19,4 tys. rejestracji. Drugie miejsce na polskim rynku premium – z wynikiem nieco ponad 15 tys. rejestracji - zajmuje BMW. Trzecia pozycja (14,3 tys. rejestracji) należy do Audi. W pierwszej piątce znajdziemy jeszcze: 4. Volvo (10,4 tys. rejestracji) i 5. Lexusa (nieco ponad 4 tys. zarejestrowanych).
Wśród marek popularnych również bez zaskoczenia. Pierwszą pozycję (68,7 tys. rejestracji) utrzymała Skoda. Zacięta walka toczy się natomiast o pozycję numer dwa. Aktualnie (dane bez ostatnich 5 dni roboczych grudnia) zajmuje ją Volkswagen z wynikiem 55 130 rejestracji. Po piętach depta mu jednak Toyota, której dealerzy w tym roku dostarczyli już polskim nabywcom 55 062 nowe samochody.
Volkswagen Polo
Żadnych wątpliwości nie ma natomiast, co do miejsc czwartego i piątego. Zajmują je kolejno: Opel (33,8 tys. rejestracji) i Ford (31 tys. rejestracji).
Nie ma też złudzeń, co do tego, że za dobrą koniunkturę odpowiadają w Polsce niemal wyłącznie klienci flotowi. Udział zakupów „firmowych” w ogóle rejestracji nowych aut w Polsce przekroczył już 72 proc!