Od kilku lat sprzedaż nowych samochodów napędzają suvy. Które marki i modele czerpią z tego największe profity?
W ubiegłym roku najlepiej sprzedającym się samochodem tego typu w skali świata byłą Toyota RAV4. W skali świata model japońskiego producenta znalazł ponad 800 tys. nabywców (+10 proc.)
Drugie miejsce na liście najpopularniejszych modeli zajmuje Honda CR-V. Ubiegły rok zamknął się dla niej liczbą ponad 757 tys. nabywców.
Ostatnie miejsce podium przypadło Volkswagenowi Tiguanowi. 718 tys. sprzedanych egzemplarzy to dla niemieckiego producenta świetna wiadomość. W stosunku do roku 2016 zainteresowanie tym modelem wzrosło aż o 37,5 proc!
Za podium, z wynikiem niemal 620 tys. nabywców uplasował się Hyundai Tucson. Piąta pozycja zestawienia przypadła w udziale najpopularniejszemu suvovi na rynku Chińskim – modelowi Haval H6 (blisko 507 tys. sprzedanych egzemplarzy).
Potężny udział w rynku suvów i crossoverów dotyczy marki Nissan. Bestseller japońskiego producenta – Qashqai - w zeszłym roku spotkał się z zainteresowaniem ponad 498 tys. nabywców. Wynik dał mu 6. pozycję na liście najlepiej sprzedających się aut tego segmentu. Kolejne dwie również należą do modeli japońskiego producenta. 7. miejsce (449 tys. rejestracji) zajął Nissan Rogue. 8. pozycja (430 tys. rejestracji) należy do jego brata bliźniaka – oferowanego na Starym Kontynencie Nissana X-Trail.
W pierwszej dziesiątce znajdziemy jeszcze: 9. Kię Sportage (425 tys. rejestracje) i zamykającą zestawienie 10. Mazdę CX-5 (410 tys. rejestracji).