chceauto.pl
x
Nissan e-POWER

Nissan e-POWER

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2016-11-09
Nissan, który w ofercie ma elektrycznego Leafa, nie sprzedawał dotąd samochodów hybrydowych. Wkrótce to się jednak zmieni.

Japończycy zaprezentowali nowy układ napędowy o nazwie e‑POWER. Bazuje on na technologii stosowanej w Nissanie Leaf — najlepiej sprzedającym się w pełni elektrycznym samochodzie w historii, dostarczonym na rynek w liczbie już ponad 250 000 egzemplarzy.

Nissan e-POWER
Nissan e-POWER
Inaczej niż w Nissanie Leaf, w skład systemu e‑POWER wchodzi także mały silnik benzynowy, który w razie potrzeby doładowuje wysokowydajny akumulator. Przy zachowaniu równie wysokich osiągów, samochód z zespołem napędowym e‑POWER nie wymaga korzystania z zewnętrznej ładowarki. Pierwszym autem, w którym ten system znajdzie zastosowanie będzie Note.

W systemie e‑POWER koła napędzane są wyłącznie silnikiem elektrycznym. Energia z akumulatora zasila kompaktowy zespół napędowy e‑POWER złożony z silnika benzynowego, generatora, inwertera i silnika elektrycznego.

W konwencjonalnych systemach hybrydowych silnik elektryczny niskiej mocy jest wspomagany silnikiem benzynowym, który również napędza koła samochodu, gdy zapas energii w akumulatorze jest na wyczerpaniu (lub w czasie jazdy z wyższą prędkością).

Różnice w rodzajach napędu
Różnice w rodzajach napędu
W systemie e‑POWER silnik benzynowy nie jest połączony z kołami, a służy jedynie do doładowywania akumulatora. Różnica w stosunku do w pełni elektrycznego samochodu polega na tym, że źródłem energii jest nie tylko akumulator, ale także silnik spalinowy.

Taka konstrukcja wymaga zasadniczo większego silnika elektrycznego i akumulatora, ponieważ jednostka elektryczna jest jedynym źródłem napędu kół. Do tej pory utrudniało to montowanie takiego systemu w samochodach miejskich.

Nissanowi udało się jednak przezwyciężyć tę trudność poprzez ograniczenie wymiarów i masy podzespołów, opracowanie bardziej elastycznych metod sterowania silnikiem elektrycznym i optymalizację zarządzania energią. Tak powstał napęd e‑POWER z mniejszym akumulatorem niż w modelu Leaf, ale zapewniający takie same wrażenia z jazdy, jak w przypadku stuprocentowo elektrycznego samochodu.

Nissan e-POWER
Nissan e-POWER
W e‑POWER maksymalny moment obrotowy jest dostępny niemal natychmiast, co zwiększa dynamikę jazdy i zapewnia płynne przyspieszanie. System pracuje bardzo cicho, podobnie jak w przypadku w pełni elektrycznego samochodu. Silnik spalinowy włącza się znacznie rzadziej, więc zużycie paliwa w samochodzie z napędem e‑POWER kształtuje się na poziomie zbliżonym do konwencjonalnej hybrydy, zwłaszcza w jeździe miejskiej.

System e‑POWER pozwala w pełni korzystać z zalet samochodu elektrycznego bez konieczności doładowywania akumulatora ze źródeł zewnętrznych.

System e‑POWER jest klasyfikowany jako hybryda szeregowa. Note e-POWER będzie pierwszym masowo produkowanym samochodem miejskim wyposażonym w napęd hybrydowy w układzie szeregowym.

Nissan e-POWER na wideo:



Nissan e-POWER - GALERIA ZDJĘĆ

Nissan e-POWERNissan e-POWERNissan e-POWERNissan e-POWER

Zobacz także

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto 2024-09-15

Dacia wiele zyskała, wchodząc w kooperację z marką Renault. Zyskała między innymi świetne napędy hybrydowe, jedne z lepszych, jakie można znaleźć na rynku. Taki napęd zastosowano między innymi w Dacii Jogger - najtańszym nowym 7-osobowym aucie....
Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris

Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris 2024-09-03

Mazda 2 produkowana jest od ponad 20 lat i aż do 2021 roku była samodzielną konstrukcją Mazdy. Pod koniec 2021 roku się to zmieniło, bo wtedy do produkcji trafiła czwarta generacja Mazdy 2, która jest praktycznie kopią Toyoty Yaris z niewielkimi...
Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS