Nissan zareagował na rządowy plan dopłat do samochodów elektrycznych. Przypomnijmy, że zakłada on, on dopłatę do samochodu w wysokości 30 procent wartości, przy czym cena auta nie może być wyższa niż 125 tys. brutto. Przy górnej granicy ceny oznacza to dopłatę w wysokości 37 500 zł.
Nissan Leaf
125 tys. zł za auto elektryczne to limit niski, w efekcie na dopłaty łapią się tylko małe samochody jak np. Renault Zoe. Dla porównania ceny kompaktowego Nissana Leaf zaczynają się od 155 500 zł.
Japońska firma nie zignorowała jednak rządowych dopłat i tak obniżyła ceny, by Leaf spadł poniżej progu dofinansowania.
Nissan Leaf
W efekcie Nissan Leaf w wersji Acenta z akumulatorem 40kWh (zasięg w cyklu mieszanym do 270 km wg WLTP) i ładowarką 3,6 kW, w białym kolorze nadwozia, który dotąd oferowany był w cenie katalogowej 155 500 zł, kosztuje teraz 118 tys. zł. A to oznacza, że dzięki dofinansowaniu z programu rządowego będzie można uzyskać zwrot 30% tej wartości, czyli finalny koszt zakupu tego modelu dla prywatnego użytkownika zamknie się w kwocie 82 600 zł.
To aż o 72 900 zł mniej niż do tej pory!
Nissan Leaf
Z kolei nowa cena Nissana Leaf Acenta 40kWh z ładowarką 6,6 kW, dostępnego dotąd za 157 700 zł, to jedynie 121 400 zł (uwzględniając dopłatę za lakier metalizowany). Po uzyskaniu dofinansowania, koszt zakupu wyniesie 84 980 zł.
Niestety, nowe ceny nie są na stałe. Liczba samochodów w tej ofercie jest ograniczona i dotyczy egzemplarzy z roku produkcji 2019.
Nissan Leaf
Zmiana cennika nie wpływa na poziom wyposażenia Leafa. W standardzie znajdziemy między innymi system nawigacji NissanConnect EV z 8-calowym ekranem dotykowym, obsługujący Apple CarPlay i Android Auto, automatyczną klimatyzację, światła do jazdy dziennej w technologii LED, inteligentny kluczyk I-Key i przycisk Start/Stop, aktywny tempomat oraz adaptacyjne światła drogowe.
Wyposażenie obejmuje również system rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania o pojeździe w martwym polu, ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, automatycznego hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, a także wspomagania ruszania na wzniesieniu.
Nissan Leaf
Wygodną funkcją, szczególnie podczas jazdy po mieście, jest e-Pedal, który umożliwia przyspieszanie, hamowanie i zatrzymywanie samochodu przy użyciu wyłącznie pedału gazu.
Ponadto, Nissana Leafa Acenta można za dopłatą doposażyć w lakier perłowy lub metalizowany, pakiet zimowy z podgrzewaną kierownicą i fotelami, a także system kamer 360° oraz przednie i tylne czujniki parkowania. Dzięki odpowiednio skalkulowanej cenie bazowej samochody wyposażone nawet we wszystkie te opcje także będą się mieściły w limicie cenowym ustanowionym w programie dopłat.
Nissan Leaf
W ramach akcesoriów dodatkowych klient może nabyć ładowarkę naścienną (tzw. wallbox) w promocyjnej cenie 2 990 zł brutto. Umożliwia ona szybkie ładowanie samochodu.
Zasięg elektrycznego Nissana LEAF 40 kWh to 270 km w cyklu mieszanym oraz 389 km w cyklu miejskim według nowego protokołu WLTP. Energię w akumulatorze można uzupełnić za pośrednictwem szybkiej ładowarki CHAdeMO, półszybkiej ładowarki Type 2 lub ze zwykłego domowego gniazdka.
Samochód jest napędzany elektrycznym silnikiem o mocy 149 KM i momencie 320 Nm. Leaf rozpędza się do 100 km/h w 7,9 s, prędkość maksymalna została ograniczona do 144 km/h.