Największym obecnie problemem samochodów elektrycznych jest oczywiście ograniczony zasięg. Nic więc dziwnego, że producenci takich pojazdów robią co mogą, by poprawić ten parametr.
Nissan Leaf
Kolejny krok w tym kierunku wykonał właśnie Nissan, który zaprezentował elektryczny model Leaf z bateriami o większej pojemności.
Nowy akumulator o pojemności 30 kWh zapewnia większy zasięg bez uszczerbku dla funkcjonalności wnętrza. Akumulator - dostępny w wersjach wyposażenia Acenta i Tekna - ma także dokładnie takie same wymiary zewnętrzne, jak dotychczas stosowany o pojemności 24 kWh. Zwiększenie pojemności uzyskano kosztem większej o 21 kg masy.
Nissan Leaf
Poprawę wydajności akumulatora uzyskano dzięki modyfikacji konstrukcji baterii oraz zachodzących w niej procesów chemicznych, m.in. dzięki zastosowaniu węgla, azotu i magnezu na elektrodach oraz dzięki przejściu na układ ośmioogniwowy (wersja 24 kWh była zbudowana w układzie czteroogniwowym). Nissan objął konstrukcję 8-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 160 tys. km.
Nissan Leaf
Ładowanie 30‑kilowatogodzinowego akumulatora jest równie łatwe, jak w przypadku wersji 24‑kilowatogodzinowej. Podobnie jak w obecnej wersji Nissana Leaf użytkownik będzie mógł korzystać z ładowarki domowej, publicznej lub ze stacji szybkiego ładowania (prądem trójfazowym o napięciu 400 V).
Nissan Leaf
Nissana Leaf wersjach Acenta i Tekna wyposażono w najnowszą wersję systemu multimedialnego NissanConnect EV. Oprócz nowego interfejsu i odbiornika radia cyfrowego w systemie zastosowano także duży, 7-calowy ekran dotykowy, na którym wyświetlane są mapy w różnej skali oraz poszczególne sekcje menu, które użytkownik przełącza, przesuwając palcem po wyświetlaczu.
Nissan Leaf
Jedną z wielu zaawansowanych funkcji systemu NissanConnect EV jest nowa „mapa ładowania", dostarczająca informacji o lokalizacji stacji ładowania, a także o tym, które z nich są w danym momencie faktycznie dostępne. System oferuje także gruntownie zmodyfikowaną nawigację, przypominanie o terminach przeglądów i funkcję lokalizowania samochodu.
Nissan Leaf
NissanConnect EV umożliwia zintegrowanie ze smartfonem. W ten sposób możemy zdalnie sprawdzić poziom naładowani baterii, a także włączyć klimatyzację lub ogrzewanie. W ten sposób... zwiększamy zasięg pojazdu, bowiem prąd czerpany jest z sieci, a nie akumulatora.
Leaf z większą baterią wyróżnia się też kilkoma subtelnymi zmianami w nadwoziu, takimi jak nowa antena dachowa, zmodernizowane przednie i tylne światła oraz emblematy na kołach. Dostępny jest także nowy brązowy kolor.
LEAF 30 kWh będzie produkowany tam, gdzie dotychczasowa wersja - w zakładach Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii - a jego sprzedaż w Europie rozpocznie się w styczniu 2016 roku.