Nissan zapowiada elektryczną rewolucję. Jeszcze w tym roku w salonach pojawią się nowe generacje Micry i Leafa, a w przyszłym - Juke'a. Wszystkie będą elektryczne.
- Nissan Micra nowej generacji
- Nissan Leaf nowej generacji
- Nissan Juke nowej generacji
Nissan Micra nowej generacji
Pierwszym z nowych modeli, który zadebiutuje w 2025 roku, będzie całkowicie nowa Micra. Samochód jest niczym innym, jak kopią Renault 5, po zmianach stylistycznych. Podobnie Renault 5, Micra będzie dostępna z akumulatorem o dwóch pojemnościach: 40 kWh lub 52 kWh. Ta druga ma mieć zasięg 400 km wg WLTP, więc realnie może udać się przejechać 300 km. Moc silnika wynosi odpowiednio 120 lub 150 KM.

Nissan Micra
Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się jeszcze w tym roku, a jego produkcja została ulokowana w zakładzie Ampere ElectriCity (czyli Renault) w Douai we Francji.
Nissan Leaf nowej generacji
Drugi nowy model, który zostanie wprowadzony na rynek europejski w 2025 roku to Leaf. Samochód o tej nazwie był pierwszym powszechnie produkowanym i sprzedawanym samochodem elektrycznym. Leaf debiutował w 2010 roku, a od 2017 w produkcji jest druga generacja.

Nissan Leaf
Nowy Nissan Leaf powstał na platformie CMF-EV, którą współdzieli z Nissanem Ariya oraz elektrycznymi modelami Renault - Megane E-Tech i Scenic E-Tech. Nowy Leaf nie będzie już klasycznym hatchbackiem, ale crossoverem, więc można się spodziewać, że będzie dzielił układy napędowe z Scenikiem. A to oznacza, że będą dostępne dwie wersje - 170 KM z baterią 60 kWh netto i 218 KM z baterią 87 kWh netto.
Europejska wersja nowego Leafa będzie produkowana w zakładzie Nissana w Sunderland.
Nissan Juke nowej generacji
Inżynierowie Nissana pracują również nad trzecią generacją kompaktowego crossovera Juke, której premiera planowana jest na 2026 rok. Samochód będzie oparty na Renault 4, czyli będzie małym crossoverem, alternatywą dla Micry. Spodziewać możemy się dwóch wersji: 120 KM z baterią 40 kWh i 150 KM z baterią 52 kWh.

Nissan Juke
Jak widać, Nissan to kolejny producent, który mocno stawia na małe samochody elektryczne. Ich atutem ma być względnie przystępna cena, między 20 a 25 tys. euro, którą producenci osiągają stosując małe baterie, które zapewniają realnie często zaledwie 200 km zasięgu.