Murano to samochód zaprojektowany z myślą o amerykańskim rynku. Za kształty karoserii odpowiedzialne było amerykańskie biuro stylistyczne Nissana z Kalifornii. Duży SUV zadebiutował w 2003 roku, na wybranych rynkach europejskich samochód oferowany był począwszy od roku 2004. Do napędu pierwszej generacji stosowano wyłącznie benzynowe silniki V6 o mocach od 234 do 248 KM. Napęd przenoszony był na przednią lub obie osie za pośrednictwem bezstopniowej, automatycznej skrzyni biegów CVT. Z obecnego punktu widzenia największą wadą auta jest właśnie skrzynia, która - jeśli się zepsuje - jest w zasadzie nienaprawialna. Problematyczne może być również zaopatrzenie w części zamienne, chociaż większość elementów eksploatacyjnych dostępna jest w hurtowniach motoryzacyjnych z dnia na dzień.
II generacja Murano zadebiutowała w 2008 roku i przetrwałą w ofercie japońskiej marki do roku 2014. Na tle poprzednika auto wyróżnia się "ostrzejszą" stylistyką i nieco większym nadwoziem - oba pojazdy zbudowano jednak w oparciu o tą samą płytę podłogową. Samochody II generacji po raz pierwszy mogły być napędzane silnikiem wysokoprężnym. Oprócz benzynowego V6 klienci mieli też do wyboru motor 2,5 l DCi generujący 190 KM. Od tego ostatniego lepiej jednak trzymać się z daleka. Znana m.in z modelu Navara jednostka ma poważne problemy z jakością (m.in obracające się panewki wał korbowego, rozciągające się łańcuchy rozrządu).