chceauto.pl
x
Nowe silniki i skrzynie biegów Toyoty

Nowe silniki i skrzynie biegów Toyoty

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-12-07
Toyota wprowadzi na rynek nowe silniki, przekładnie i napędy hybrydowe, opracowane w technologii Toyota New Global Architecture.

Proces wprowadzania na rynek nowych napędów i przekładni rozpocznie się już w 2017 roku. Toyota zakłada, że do 2021 roku w nowe napędy będzie wyposażone co najmniej 60% sprzedawanych samochodów Toyoty i Lexusa.

Japońska firma opracowała 17 nowych wersji 9 silników, w tym nowy 2.5-litrowy silnik benzynowy, 4 nowe przekładnie w 10 wersjach i 6 nowych napędów hybrydowych w 10 wersjach.

Nowy silnik
Nowy silnik
Toyota rozpoczęła wprowadzanie nowej technologii Toyota New Global Architecture do procesu projektowania i produkcji nowych modeli od platform podłogowych. Pierwszym modelem zbudowanym na platformie TNGA jest Prius 4. generacji. W 2017 roku na rynku zadebiutuje także crossover C-HR oraz Prius Plug-in Hybrid. Nowe platformy będą stopniowo wprowadzane do wszystkich modeli japońskiego producenta.

Platformy TNGA całkowicie zmieniają strukturę samochodu – auto ma niżej położony środek ciężkości oraz maskę, zyskuje większą stabilność, lepszą dynamikę i komfort prowadzenia.

Nowa jednostka sterująca
Nowa jednostka sterująca
Nowa linia silników spalinowych o nazwie Dynamic Force Engines wyróżnia się większą dynamiką, lepszą elastycznością i niskim zużyciem paliwa. Jednostki te zostały zaprojektowane od podstaw, będą wykorzystywały technologię szybkiego spalania i inteligentny system zmiennych faz rozrządu.

Jednym z nowo opracowanych silników jest 2.5-litrowa jednostka benzynowa o najlepszej na świecie wydajności cieplnej, która sięga 40 procent w konwencjonalnych samochodach spalinowych i 41 procent, gdy silnik stanowi element napędu hybrydowego. Udało się to osiągnąć m.in. dzięki ograniczeniom strat energii w systemach chłodzenia i układzie wydechowym.

Toyota Dynamic Force Engine:



Nowe 8- i 10-biegowe automatyczne skrzynie biegów (Direct Shift-8AT i Direct Shift-10AT) zostały tak zaprojektowane, żeby zwiększyć ich wydajność. Nowe przekładnie są bardziej kompaktowe i lżejsze od dotychczas używanych, zmniejszają przy tym zapotrzebowanie samochodu na paliwo. Niższy środek ciężkości przyczynia się do większej stabilności prowadzenia. Przekładnie reagują na przyspieszanie szybko i płynnie, zwiększając komfort jazdy.

Toyota Direct Shift 8AT i Direct Shift 10AT:



W napędzie hybrydowym 1.8 zastosowanym w Priusie 4. generacji zastosowano technologie ograniczające wielkość i masę komponentów oraz straty energii. W następnym kroku Toyota udoskonaliła napęd hybrydowy oparty na 2.5-litrowym silniku benzynowym i stworzyła nowy układ Multistage THS II dla samochodów z tylnym napędem.

Multistage THS II korzysta z tych samych rozwiązań, które pozwoliły ograniczyć wielkość układu i straty energii w nowym Priusie, zapewniając jeszcze lepsze osiągi i wyższą wydajność cieplną niż rozwiązanie obecne na rynku. Napęd hybrydowy 2.5 l w architekturze TNGA oznacza także lepsze przyspieszenie w pełnym zakresie prędkości oraz niższe zużycie paliwa przy dużych prędkościach.

Nowe silniki i skrzynie Toyoty



Udoskonalony został także układ hybrydowy plug-in. System dwóch trybów jazdy pozwala wykorzystać drugi silnik elektryczny, który pełnił dotąd jedynie funkcję generatora, jako dodatkowe źródło mocy, zarówno w trybie hybrydowym, jak i elektrycznym. W nowym układzie hybrydowym plug-in zastosowano akumulator litowo-jonowy o większej pojemności, która zwiększy zasięg samochodu w trybie elektrycznym do co najmniej 60 km.

Nowe silniki i skrzynie biegów Toyoty - GALERIA ZDJĘĆ

Nowe silniki i skrzynie biegów ToyotyNowe silniki i skrzynie biegów ToyotyNowe silniki i skrzynie biegów Toyoty

Nowe silniki i skrzynie biegów Toyoty - FILMY

Nowe skrzynie biegów i silniki Toyoty

2016-12-07Nowe skrzynie biegów i silniki Toyoty

Toyota Direct Shift 8AT i Direct Shift 10AT

2016-12-07Toyota Direct Shift 8AT i Direct Shift 10AT

Zobacz także

Toyoty w obniżonych cenach. Wyprzedaż rocznika

Toyoty w obniżonych cenach. Wyprzedaż rocznika 2024-11-06

U dealerów Toyoty w całym kraju rozpoczęła się wyprzedaż samochodów z roku 2024. Auta w obniżonych cenach są dostępne od ręki, przygotowano także różne formy finansowania zakupu auta oraz promocyjne ceny na akcesoria dodatkowe, w tym na...
Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto 2024-09-15

Dacia wiele zyskała, wchodząc w kooperację z marką Renault. Zyskała między innymi świetne napędy hybrydowe, jedne z lepszych, jakie można znaleźć na rynku. Taki napęd zastosowano między innymi w Dacii Jogger - najtańszym nowym 7-osobowym aucie....
Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris

Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris 2024-09-03

Mazda 2 produkowana jest od ponad 20 lat i aż do 2021 roku była samodzielną konstrukcją Mazdy. Pod koniec 2021 roku się to zmieniło, bo wtedy do produkcji trafiła czwarta generacja Mazdy 2, która jest praktycznie kopią Toyoty Yaris z niewielkimi...
Toyota wystartowała z promocjami. Zniżki do 20 tys. zł

Toyota wystartowała z promocjami. Zniżki do 20 tys. zł 2024-08-21

U dealerów Toyoty w całej Polsce można kupić od ręki najpopularniejsze modele Toyoty i skorzystać z rabatów na auta z 2024 roku produkcji. To dobry moment na zmianę auta, ponieważ w związku z wchodzącymi w życie od 1 stycznia 2025 regulacjami CAFE,...
Toyota Prius w Polsce od 20 lat

Toyota Prius w Polsce od 20 lat 2024-06-14

Toyota Prius zadebiutowała w Polsce 20 lat temu. To właśnie druga generacja Priusa, w 2004 roku, zapoczątkowała rozwój polskiego rynku zelektryfikowanych aut.
Toyota, Subaru i Mazda nie rezygnują z silników spalinowych

Toyota, Subaru i Mazda nie rezygnują z silników spalinowych 2024-06-05

Toyota, Subaru i Mazda to trzy firmy, które sceptycznie podchodziły do ślepego pędu ku elektomobilności i wygląda na to, że miały rację. Rynek samochodów elektrycznych w Europie dotknęła stagnacja, wobec czego wiele firm nagle zmienia swoje...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS