Do polskich salonów Mitsubishi trafiły pierwsze egzemplarze nowego Outlandera. Poznaliśmy również ceny tego modelu.
Outlander trzeciej generacji opracowany został w oparciu o płytę podłogową swojego poprzednika. Zupełnie nowe są jednak nadwozie, silniki i układ napędowy.
Mitsubishi Outlander
Nowy samochód jest jedynie o centymetr dłuższy niż poprzednik (długość 466,5 cm). Bez zmian pozostał wynoszący 267 cm rozstaw osi. Jednak japońskim inżynierom udało się uzyskać więcej miejsca dla pasażerów oraz bagażu. Pojemność bagażnika wzrosła z 541 do 591 litrów, a pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń mają dla siebie aż 8 cm więcej przestrzeni niż poprzednio.
Prócz nadwozia od podstaw zaprojektowano też wnętrze. Jest one teraz lepiej przystosowane do wymagań europejskich klientów. W środku zastosowano miękkie materiały wykończeniowe, standardem stała się m.in regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica, dostępna w jest również dwustrefowa klimatyzacja (obie opcje nie były dostępne w poprzedniej wersji). Kierowcom o sportowym zacięciu spodoba się zapewne pochylona w ich stronę konsola środkowa czy dekoracje z imitującego karbon plastiku.
Mitsubishi Outlander
Początkowo w ofercie pojawią się tylko dwie wersie silnikowe. Auto otrzymało przeprojektowany silnik Diesla 2,2 l o mocy 150 KM, który pozbawiony został systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC (poprzednia wersja miała 177 KM). Japończycy zrezygnowali z tego rozwiązania w trosce o niższą cenę pojazdu - dopracowanie systemu dolotowego o turbosprężarki pozwoliło zachować identyczny jak w poprzednim modelu moment obrotowy, który wynosi 380 Nm.
Zaprojektowane od podstaw nadwozie zaowocowało również zdecydowanym obniżeniem masy auta. Samochód - w zależności od wersji - waży od 80 (silnik benzynowy) do 155 kg (silnik Diesla) mniej niż poprzednia generacja. Dzięki temu - mimo mniejszej mocy jednostki wysokoprężnej - osiągi pojazdu nie są gorsze niż w starszym modelu. Samochód z silnikiem Diesla 2,2 l przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy i rozpędza się do 190 km/h. Znacząco spadło natomiast zużycie paliwa (wg danych technicznych wynosi średnio 5,5 l/100 km) i emisja CO2. Nie bez znaczenia jest też fakt, że nowy Outlander uzyskał współczynnik oporu powietrza równy 0,33, czyli o 7% niższy niż jego poprzednik.
Mitsubishi Outlander
W gamie modelowej dostępny też będzie nowy, benzynowy silnik 2.0 MIVEC o mocy 150 KM. Napędzany tą jednostką Outlander z napędem na przednie koła i pięciostopniową, manualną skrzynią biegów przyspiesza do "setki" w 10,6 s i zużywa średnio około 8 litrów benzyny na 100 km. W przyszłym roku ofertę uzupełnić ma też wersja z napędem hybrydowym.
Silniki benzynowe sprzęgane będą z pięciostopniowymi, manualnymi skrzyniami biegów lub automatyczną bezstopniową przekładnia CVT. Jednostka wysokoprężna występować ma z ręczną, sześciostopniową przekładnią lub sześciostopniowym automatem.
Mitsubishi Outlander
Inżynierowie Mitsubishi dopracowali również system napędu 4x4. Nad rozdziałem mocy czuwa teraz osobny komputer, który za pośrednictwem magistrali CAN zbiera cały szereg informacji (m.in o obrotach poszczególnych kół, położeniu kierownicy, prędkości kątowej, itd). Kierowcy mają do dyspozycji trzy tryby jazdy - Eco (głównie napęd na przód - tył załącza się dopiero przy poślizgu przedniej osi), 4WD Auto (przód i tył, w zależności od warunków) oraz 4WD Lock (stały napęd 4x4).
Mitsubishi Outlander
Nowy Outlander ma być bardzo bezpiecznym samochodem. Samochód standardowo posiada 7 poduszek powietrznych i wzmocnioną konstrukcję nadwozia RISE (Reinforced Impact System Evolution), natomiast opcjonalnie można go wyposażyć w najnowocześniejsze systemy elektroniczne, które nie były dostępne w poprzedniku: system zapobiegania kolizjom czołowym czy adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu. Inne elementy wyposażenie to m.in. dwustrefowa klimatyzacja, kamera cofania z monitorem dotykowym oraz multimedialny system MMCS z nawigacją i ekranem o wysokiej rozdzielczości oraz zestawem nagłośnienia Rockford Fosgate czy elektrycznie sterowana klapa bagażnika.
Mitsubishi Outlander
Ceny nowego Outlandera zaczynają się od 98 990 zł. Na tyle wyceniono samochód w wersji przednionapędowej, napędzany silnikiem benzynowym o mocy 150 KM z pięciobiegową skrzynią biegów, w wersji wyposażenia Invite+, która obejmuje m.in. poduszki (włącznie z kolanową) i kurtyny, obowiązkowy już ESP, elektrycznie sterowane lusterka i szyby, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach (w samochodach Mitsubishi nie jest to oczywistością), tempomat, centralny zamek z pilotem, automatyczną, jednostrefową klimatyzację oraz radio z USB, sześcioma głośnikami i sterowaniem w kierownicy. Jak widać już w podstawowej wersji nowy Outlander jest bogato wyposażonym samochodem.
Dopłacając 5 tys. zł otrzymamy auto w wersji Intense, bogatsze m.in o czujniki parkowania, relingi dachowe, przyciemniane szyby, składane i podgrzewane lusterka, dwustrefową klimatyzację, czujniki parkowanie i zestaw głośnomówiący Bluetooth.
Mitsubishi Outlander
Decydując się na samochód z napędem wszystkich kół trzeba liczyć się z wydatkiem przynajmniej 115 190 zł. W tej cenie otrzymamy auto z silnikiem benzynowym w wersji Intense oraz... z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów. Co ciekawe, nie ma możliwości połączenia silnika benzynowego, napędu 4WD i przekładni manualnej.
Jeśli ktoś chce posiadać napęd na cztery koła, a nie chce automatycznej przekładni, musi wybrać samochód z silnikiem wysokoprężnym, który w najtańszej wersji Intense kosztuje sporo, bo 145 590 zł. Diesel z automatem? To możliwe, ale wymaga dopłaty 8400 zł i będzie to klasyczna przekładnia automatyczna o sześciu biegach.
Samochody w wersji Invite+ oraz Intense są wyłącznie 5-osobowe. Szukając wersji siedmioosobowej (dwa dodatkowe fotele składane są w podłogę bagażnika) należy sięgnąć po wersje Intense+ lub Instyle Navi. A to oznacza wydatek przynajmniej 128 tys. za samochód z silnikiem benzynowym (a także skrzynią CVT i napędem 4WD) lub 158 590 zł za auto z silnikiem Diesla (oraz manualną skrzynią sześciobiegową i napędem 4WD).
Do wszystkich cen należy doliczyć dopłatę za lakier metaliczny lub perłowy w wysokości 2890 zł.
Nowy Mitsubishi Outlander objęty jest 4-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 300 000 km. Możliwe jest również płatne przedłużenie gwarancji na piąty rok.