Do polskich salonów dotarły właśnie pierwsze egzemplarze odświeżonego Mitsubishi Outlander PHEV. To obecnie najpopularniejszy na świecie SUV z elektrycznym napędem hybrydowym typu plug-in.
Mitsubishi Outlander Phev
Zmiany stylistyczne nie są wielkie. W aucie przeprojektowano grill i zderzak, a ramki świateł przeciwmgielnych i światła drogowe LED nabrały innego stylu. Z tyłu przedłużono zderzak i powiększono spojler dachowy. Kolejne nowości to 18-calowe felgi w kontrastowym wzorze w dwóch odcieniach, nowe przednie fotele – o wyprofilowanych kształtach ze wzmocnionymi miejscami podparcia, oraz zastosowano dodatki wyposażeniowe, które poprawiają jakość codziennych podróży. Inne są więc: przełącznik zmiany ustawień Super-All-Wheel-Control, 8-calowy ekran SDA, nowy panel centralny ekranu i nawiewów, przełącznik trybów jazdy czy zegary.
Mitsubishi Outlander Phev
Cały zespół napędowy przeszedł kompleksową aktualizację. Najważniejszą zmianą jest zastosowanie nowego silnika benzynowego o pojemności 2,4-litra, pracującego w obiegu Atkinsona. Rzadko stosowany w branży samochodowej - głównie w pojazdach hybrydowych lub hybrydowych typu plug-in - cykl Atkinsona (suw pracy dłuższy niż suw sprężania) zapewnia lepszą wydajność i sprawność energetyczną, niż tradycyjne silniki spalinowe z wewnętrznym spalaniem w cyklu Otto. Zwiększenie pojemności skokowej z 2,0 l do 2,4 l daje możliwość ogólnego obniżenia przebiegu krzywej mocy, gdzie cykl Atkinsona można zastosować z systemem zmiennych faz MIVEC, de facto zwiększając osiągi silnika. Efektem wyższej pojemności skokowej silnika benzynowego 2,4 jest wyższy moment obrotowy (szczególnie w niskim zakresie obrotów), niższe parametry drgań i hałasu, lepsze przyspieszenie (szczególnie przy niskich i średnich prędkościach) oraz ogólnie niższe zużycie paliwa i niższa emisja CO2.
Mitsubishi Outlander Phev
Równolegle postarano się o zmniejszenie hałasu silnika, stosując grubszą osłonę kolektora wydechowego oraz elementy tłumiące drgania na obudowie filtra powietrza i końcowym odcinku układu wydechowego. Dodatkowo zapewniono wyższą wydajność komponentów elektrycznych i ich nowe funkcje.O 10 proc wzrosły: moc generatora, moc tylnego silnika (do 95 KM) i moc wyjściowa akumulatora napędowego. Dięki nowym ogniwom - do 13,8 kWh - zwiększyła się też jego powjemność. Zastosowano też nowe funkcje, jak np. system podgrzewania akumulatora, podtrzymujący pracę akumulatora trakcyjnego w niskich temperaturach. Ze 125 km/h do 135 km/h podniesiono też maksymalna prędkość w trybie EV.
Mitsubishi Outlander Phev
Warto dodać, że mapowanie systemu operacyjnego pozwala na 89 dni jazdy bezemisyjnej po ładowaniu baterii z gniazda (zasięg 45 km - w cyklu WLTP - wystarcza na codzienne dojazdy do pracy). 90 dnia zaświeci się lampka kontrolna na tablicy rozdzielczej, a system operacyjny PHEV uruchomi automatycznie silnik benzynowy, aby zagwarantować bezpieczną eksploatację układu wtrysku paliwa.
Mitsubishi Outlander PHEV jest oferowany w Polsce w 3 wersjach wyposażenia. W podstawowej opcji - Intense - otrzymamy między innymi światła do jazdy dziennej w technologii LED, kamerę cofania, tempomat, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy, podgrzewane przednie fotele, system dostępu bezkluczykowego a także chromowane wykończenie atrapy chłodnicy i srebrne relingi dachowe. Ceny startują z pułapu 175 990 zł.