BMW zaprezentowało właśnie model X5 xDrive40e - pierwszą, ładowaną z gniazdka hybrydę, która nie będzie oferowana ze znaczkiem "I".
Auto jest produkcyjną wersją zaprezentowanego po raz pierwszy w 2013 roku na salonie we Frankfurcie koncepcyjnego modelu X5 eDrive.
X5 xDrive40e
BMW X5 xDrive40e to klasyczna hybryda typu plug in. W układzie napędowym pierwsze skrzypce odgrywa benzynowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik rozwijający 245 KM i 350 Nm. W razie potrzeby motor może być wspomagany przez silnik elektryczny dysponujący mocą 113 KM i maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. Sumarycznie - uwzględniając różnicę w prędkościach obrotowych obu jednostek napędowych - BMW X5 xDrive40e legitymuje się mocą 313 KM i maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm.
Moc przenoszona jest na obie osie przy wykorzystaniu ośmiostopniowej, automatycznej przekładni Steptronic. Samochód może się pochwalić rewelacyjnymi osiągami. Setka pojawia się na prędkościomierzu po 6,8 s od startu. Prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 210 km/h.
X5 xDrive40e
Zasięg auta przy wykorzystaniu silnika elektrycznego to 31 km (prędkość jest wówczas ograniczona do 120 km/h). Na tyle pozwalają zamontowane pod podłogą bagażnika baterie o pojemności 9 kWh. Mimo ich obecności kufer może się pochwalić pojemnością 500 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy do dyspozycji jest aż 1720 l.
X5 xDrive40e
Przedstawiciele BMW podkreślają, że średnie zużycie paliwa X5 xDrive40e to zaledwie 3,4 l/100 km (oczywiście w cyklu pomiarowym). Pełne ładowanie baterii akumulatorów z domowego gniazdka trwa 3 godziny i 50 minut. Przy wykorzystaniu opcjonalnej ładowarki o wysokim napięciu czas ten może być skrócony do 3 godzin i 45 minut.
Nowe BMW X5 xDrive40e produkowane będzie w Południowej Karolinie w Spartanburgu, w tej samej fabryce, w której powstają modele X3, X4, X5 oraz X6.