chceauto.pl
x
Opel Astra Electric. Czyli na prąd

Opel Astra Electric. Czyli na prąd

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-12-01
Opel poszerza gamę Astry o wersję bateryjną. Samochód, który jest technologicznym bliźniakiem Peugeota e-308, będzie oferowany również jako Astra Sports Tourer, czyli kombi.

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Już niedługo nabywcy Opla Astry będą mieli jeszcze więcej opcji napędu do wyboru niż w przypadku jakiegokolwiek innego modelu tego producenta. Oprócz wersji spalinowych Opel oferuje Astrę i Astrę Sports Tourer jako hybrydy plug-in, w tym w nowej flagowej odmianie – Astra GSe, a wkrótce dołączy do nich w wersja bateryjna. Oczywiście o dieslu możemy już zapomnieć.

Opel Astra to technologiczny bliźniak Peugeota e-308. Samochód jest napędzany przez ten sam silnik elektryczny o mocy 156 KM i momencie 270 Nm. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału gazu. Co ciekawe, o ile w wielu samochodach elektrycznych prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 lub 160 km/h, nową Astrą Electric można rozpędzić do 170 km/h.

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.

Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh (a więc całkiem niedużym). Składa się on ze 102 ogniw pogrupowanych w 17 modułów i zapewnia Astrze Electric zasięg do 416 kilometrów (według WLTP), co przekłada się na średnie zużycie 14,9 kWh energii na 100 kilometrów.

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Ładowanie akumulatora od 0 do 80 procent pojemności stałoprądowej stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW zajmuje około 30 minut. Ponadto Astra Electric jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.

Akumulator został oczywiście zabudowany w podłodze samochodu, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu. Pojemność bagażnika Astry Sports Tourer Electric wynosi 516 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń rośnie do 1553 litrów.

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric posiada w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel z dwoma 10‑calowymi panoramicznymi wyświetlaczami. Dzięki dużemu wyświetlaczowi projekcyjnemu E‑HUD oraz systemowi rozpoznawania naturalnej mowy kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.

Nowy pakiet Intelli-Drive 2.0 obejmuje liczne systemy wspomagające kierowcę, takie jak ostrzeganie przed najechaniem na pojazd poprzedzający z automatycznym hamowaniem awaryjnym, aktywny asystent pasa ruchu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, półautomatyczny system zmiany pasa ruchu czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Dostępny jest również system adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED złożony z 168 segmentów LED.

Bateryjna wersja Opla Astry trafi do salonów wiosną 2023 roku. Ceny nie są jeszcze znane.

Opel Astra Electric. Czyli na prąd - GALERIA ZDJĘĆ

Opel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prądOpel Astra Electric. Czyli na prąd

Zobacz także

Opel Astra po liftingu na kolejnych zdjęciach

Opel Astra po liftingu na kolejnych zdjęciach 2025-12-11

Opel Astra została zbudowana na platformie EMP2 trzeciej generacji i weszła na rynek w 2022 roku. Samochód dostępny jest w różnych wersjach napędowych, również jako auto elektryczne, a w przyszłym roku pojawi się w wersji po liftingu. Wiemy już,...
Opel Astra po liftingu. Pierwsze zdjęcia

Opel Astra po liftingu. Pierwsze zdjęcia 2025-12-03

Opel Astra VI generacji debiutował w 2021 roku, a w salonach pierwsze samochody pojawiły się na początku 2022 roku. Samochód został zbudowany na przystosowanej do różnych napędów platformie EMP2 trzeciej generacji. Jest to rozwiązanie powszechnie...
KIA EV3 GT-Line 81,4 kWh | Niełatwa sztuka kompromisu

KIA EV3 GT-Line 81,4 kWh | Niełatwa sztuka kompromisu 2025-11-11

KIA EV3 zaprezentowana została w drugiej połowie 2024 roku i to trzeci (po EV6 i EV9) model KIA na naszym rynku, który od podstaw powstał z myślą wyłącznie o napędzie elektrycznym. To pozwala uniknąć konstrukcyjnych kompromisów, choć to nie jest...
MG4 XPOWER | Najlepszy stosunek mocy do ceny na rynku

MG4 XPOWER | Najlepszy stosunek mocy do ceny na rynku 2025-10-25

MG4 w wydaniu XPOWER moim zdaniem w pełni potwierdza tezę, że określenie “premium” dla aut elektrycznych zostało przedefiniowane. A przynajmniej dotyczy to osiągów, bowiem dokładnie 175 600 złotych kosztuje MG XPOWER - samochód zapewniający...
Ford Explorer 2025 | Sprytnie ukrywa swoją tożsamość

Ford Explorer 2025 | Sprytnie ukrywa swoją tożsamość 2025-10-09

Ford generalnie lubi ponownie wykorzystywać nazwy swoich modeli i przeważnie sięga wtedy po te najbardziej znane. Pojawił się przecież Mustang Mach-E, jest Puma w nowym wydaniu i niedawno zadebiutował Ford Capri w zupełnie odmienionej odsłonie. No i...
Opel Astra Plug-in Hybrid po modernizacji

Opel Astra Plug-in Hybrid po modernizacji 2025-08-09

Stellantis systematycznie poszerza gamę modeli dostępnych z nowym napędem hybrydowym o mocy 195 KM. Od roku napęd ten stosowany jest m.in. Peugeocie 5008, a od niedawna - w Citroenie C5 Aircross i Oplu Grandland. Teraz z kolei trafia do Opla Astry.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS