Opel poszerza gamę Astry o wersję bateryjną. Samochód, który jest technologicznym bliźniakiem Peugeota e-308, będzie oferowany również jako Astra Sports Tourer, czyli kombi.
Opel Astra Electric
Już niedługo nabywcy Opla Astry będą mieli jeszcze więcej opcji napędu do wyboru niż w przypadku jakiegokolwiek innego modelu tego producenta. Oprócz wersji spalinowych Opel oferuje Astrę i Astrę Sports Tourer jako hybrydy plug-in, w tym w nowej flagowej odmianie – Astra GSe, a wkrótce dołączy do nich w wersja bateryjna. Oczywiście o dieslu możemy już zapomnieć.
Opel Astra to technologiczny bliźniak Peugeota e-308. Samochód jest napędzany przez ten sam silnik elektryczny o mocy 156 KM i momencie 270 Nm. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału gazu. Co ciekawe, o ile w wielu samochodach elektrycznych prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 lub 160 km/h, nową Astrą Electric można rozpędzić do 170 km/h.
Opel Astra Electric
W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.
Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh (a więc całkiem niedużym). Składa się on ze 102 ogniw pogrupowanych w 17 modułów i zapewnia Astrze Electric zasięg do 416 kilometrów (według WLTP), co przekłada się na średnie zużycie 14,9 kWh energii na 100 kilometrów.
Opel Astra Electric
Ładowanie akumulatora od 0 do 80 procent pojemności stałoprądowej stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW zajmuje około 30 minut. Ponadto Astra Electric jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.
Akumulator został oczywiście zabudowany w podłodze samochodu, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu. Pojemność bagażnika Astry Sports Tourer Electric wynosi 516 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń rośnie do 1553 litrów.
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric posiada w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel z dwoma 10‑calowymi panoramicznymi wyświetlaczami. Dzięki dużemu wyświetlaczowi projekcyjnemu E‑HUD oraz systemowi rozpoznawania naturalnej mowy kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.
Nowy pakiet Intelli-Drive 2.0 obejmuje liczne systemy wspomagające kierowcę, takie jak ostrzeganie przed najechaniem na pojazd poprzedzający z automatycznym hamowaniem awaryjnym, aktywny asystent pasa ruchu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, półautomatyczny system zmiany pasa ruchu czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Dostępny jest również system adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED złożony z 168 segmentów LED.
Bateryjna wersja Opla Astry trafi do salonów wiosną 2023 roku. Ceny nie są jeszcze znane.