Firma Opel przedstawiła dziś całkowicie nową, szóstą generację modelu Astra. Nową generację zaprojektowano i opracowano w siedzibie firmy Opel w Rüsselsheim, gdzie jesienią rozpocznie się produkcja. Po raz pierwszy model dostępny jest w wersji z napędem elektrycznym.
Opel oferować będzie nową Astrę z napędem hybrydowym typu plug-in o dwóch poziomach mocy. Ponadto dostępne są wersje z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym oraz z sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiobiegową przekładnią automatyczną.
Opel Astra VI generacji
Nowy Opel Astra stanowi "deklarację możliwości stylistycznych marki". Nowoczesna dynamika, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych elementów oraz nowe oblicze marki – Opel Vizor.
Z długością 4374 milimetrów i szerokością 1860 mm idealnie wpisuje się w segment pojazdów kompaktowych. Dzięki szczególnie krótkiemu przedniemu zwisowi nowa Astra jest o zaledwie 4,0 mm dłuższa od poprzedniego modelu, mimo znacznego wzrostu rozstawu osi do 2675 mm (+13 mm). Bagażnik nowej Astry z regulowaną podłogą ma pojemność 422 litrów.
Wnętrze nowej generacji Astry uległo znacznemu unowocześnieniu. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Za to nadchodzi nowy interfejs (HMI). Pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z bardzo szerokich ekranów dotykowych, tak jak ze smartfona. Ponadto kluczowe ustawienia, takie jak regulacja klimatyzacji, można nadal obsługiwać za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.
Opel Astra VI generacji
Tradycyjnie firma Opel oferuje też wyjątkowy komfort foteli. Przednie fotele mają atest AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemieckiej Kampanii na rzecz Zdrowych Pleców) i są niezwykle komfortowe, co ma znaczenie szczególnie podczas długich podróży. Kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półzautomatyzowany system wspomagania Intelli-Drive 2.0 oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.
Nowa Astra jest oparta przystosowanej do różnych napędów platformie EMP2 trzeciej generacji. Z przodu znajdziemy kolumny McPhersona, z tyłu pracuje klasyczna belka skrętna. Sama karoseria nowej Astry przewyższa o 14 proc. sztywność w poprzedniej wersji.
Opel Astra VI generacji
Nowa architektura Astry to również nowoczesne zautomatyzowane systemy wspomagania kierowcy. Technologie te obejmują m.in. wielofunkcyjną kamerę na szybie przedniej, cztery kamery nadwozia (jedna z przodu, jedna z tyłu i po jednej z boku), pięć czujników radarowych (jeden z przodu i po jednym na każdym narożniku) oraz czujniki ultradźwiękowe z przodu i z tyłu.
W systemie Intelli-Drive 2.0 kamery i czujniki są zintegrowane z usługą online e-horizon, co rozszerza zakres działania kamer i radaru. Umożliwia to systemowi dostosowanie prędkości na łukach, komunikowanie zaleceń dotyczących prędkości oraz wykonywanie półautomatycznych zmian pasa ruchu. Wykrywanie obecności rąk na kierownicy gwarantuje, że kierowca cały czas angażuje się w jazdę.
System Intelli-Drive 1.0 obejmuje alarm o ruchu poprzecznym pojazdów z tyłu, wykrywanie obiektu w martwym polu na dalekich odległościach oraz aktywne utrzymywanie pojazdu pośrodku pasa ruchu.
Opel Astra VI generacji
Długa lista zautomatyzowanych systemów wspomagania kierowcy obejmuje również adaptacyjny tempomat, który w zależności od ruchu pojazdu poprzedzającego zwiększa lub zmniejsza prędkość bez przekraczania zadanej prędkości — w razie potrzeby aż do całkowitego zatrzymania. Dzięki automatycznej przekładni i funkcji „Stop & Go” następuje automatyczne wznowienie jazdy.
Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z napędem hybrydowym typu plug-in, silnikami benzynowym lub wysokoprężnym — będzie to pierwszy elektryczny pojazd kompaktowy w historii marki Opel.
Opel Astra VI generacji
Zakres mocy aut z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym waha się od 110 KM do 130 KM. Hybrydy plug-in mogą mieć nawet do 225 KM. Sześciostopniowa skrzynia biegów stanowi wyposażenie standardowe wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, zaś w wyposażeniu opcjonalnym pojazdów z silnikiem o większej mocy dostępna jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna (elektryczna w pojazdach z napędem hybrydowym typu plug-in).
Opel zacznie przyjmować zamówienia na nową Astrę jesienią. Pierwsi klienci otrzymają swoje pojazdy na początku przyszłego roku.