Opel zaprezentował dziś pierwszą z siedmiu planowanych na ten rok premier. Kompaktowy crossover o nazwie Crossland X. Samochód powstał przy współpracy z koncernem PSA. Auto zbudowano w oparciu o modułową płytę podłogową EMP2.
Opel Crossland X
Karoseria Opla Crossland X mierzy 4,21 m. To o 10 cm mniej, niż w przypadku nowej Astry. Szerokość auta to to 1765 mm, wysokość – 1590 mm (o 10 cm więcej niż w Astrze). Opel nie pochwali się rozstawem osi.
We wnętrzu znajdziemy – zintegrowany z konsolą środkową – 8-calowy, dotykowy wyświetlacz systemu info-rozrywki (kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto). Bagażnik ma pojemność 410 l. Można go powiększyć o ponad 100 l przesuwając – regulowaną w zakresie 15 cm – tylną kanapę. Po złożeniu jej oparć przestrzeń ładunkowa powiększa się do 1255 l.
Opel Crossland X
Lista dodatków jest bardzo długa i zawiera pozycje, które trudno znaleźć u konkurencji. Znalazły się na niej m.in. – znane z nowej Astry – ergonomiczne fotele AGR, wyświetlacz HUD czy podgrzewaną kierownicę. Nabywcy mogą też zażyczyć sobie panoramiczny dach, adaptacyjne reflektory diodowe AFL czy panoramiczną kamerę tylną zapewniającą widok w promieniu 180 stopni. O bezpieczeństwo dba m.in. Opel Eye (przednia kamera wspomagająca systemy rozpoznawania znaków i ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu) czy automatyczny system hamowania przed przeszkodą z funkcją wykrywania pieszych.
Opel Crossland X
Jednostki napędowe Opla Crossland X pozostają tajemnicą. Producent zdradził jedynie, że znajdzie się wśród nich odmiana z fabryczną instalacją LPG. Wykorzystanie platformy EMP2 oznacza, że Crossland X – najprawdopodobniej – oferowany będzie wyłącznie z napędem na przednią oś.
Oficjalna premiera nowego Opla Crossland X, który zastąpi w cennikach niemieckiego producenta model Meriva, zaplanowana została na 1 lutego.