W salonach Opla można juz składać zamówienia na uerenowione wcielenie nowej Insigni. Ceny startują od 128 500 zł. Taka kwota wystarczy na zakup Insignii Country Tourer z podstawowym benzynowym silnikiem 1,5 l (z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem) o mocy 140 KM. Za 132 500 zł otrzymamy jego wzmocnioną odmianę generując moc 160 KM. W obu przypadkach do wyboru są sześciostopniowa ręczna lub – za dopłatą – sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.
Opel Insignia Country Tourer
Niestety, w pierwszym okresie rynkowej kariery (czyli przed końcem bieżącego roku) auto oferowane będzie wyłącznie z wysokoprężnym motorem 2,0 l generującym 170 KM. W konfiguracji z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach (w opcji znajdziemy też ośmiostopniowy automat) samochód wyceniono na 150 800 zł.
Insignia Country Tourer jest nie tylko o 25 mm wyższa (prześwit) niż standardowy model. Ma to być również najwyższy reprezentant linii modelowej nowej Insignii. Świadczy o tym chociażby wyposażenie standardowe obejmujące: przednią kamerę Opel Eye (wraz z alarmem przedkolizyjnym, wykrywaniem pieszych oraz układem automatycznego hamowania awaryjnego w mieście), system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy, asystenta ruszana na wzniesieniu, wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego, asystenta świateł długich oraz automatyczne świateł mijania z funkcją wykrywania tunelu.
Opel Insignia Country Tourer
Standard to również dwustrefowa automatyczna klimatyzacja czy ergonomiczne fotele (AGR) z wielostopniową regulacją elektryczną. Każdy egzemplarz otrzyma też radio R 4.0 IntelliLink współpracujące z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto oraz osobistego opiekun kierowcy Opel OnStar (oferuje m.in. usługi takie jak rezerwacja hotelu czy wyszukiwanie miejsca parkingowego).
Insignie w wersji Country Tourer oferowane też będą z napędem 4x4 (ceny to wciąż zagadka). W ich przypadku w miejscu tradycyjnego tylnego mechanizmu różnicowego, który przenosi jednakową ilość momentu obrotowego na każde z tylnych kół, zastosowano dwa sterowane elektrycznie sprzęgła wielotarczowe, które umożliwiają precyzyjne przekazywanie mocy na poszczególne koła (zmniejsza podsterowność w szybko pokonywanych zakrętach).
Opublikowane ceny mają charakter przedpremierowy. Oficjalny debiut nowego Opla Insignia Country Tourer zaplanowano bowiem na wrześniowy salon motoryzacyjny we Frankfurcie.