Po sedanie przyszła pora na kombi. We Frankfurcie Opel zaprezentuje nową usportowioną odmianę Insignii – model GSi Sport Tourer.
Kilka tygodni temu firma ogłosiła, że po długiej przerwie poweraca do oznaczania swoich sportowych modeli literkami GSi. Auta z tym przydomkiem pozycjonowane będą poniżej modeli sygnowanych przez Opel Performance Center.
Opel Insignia GSi Sport Tourer
Opel Insignia GSi Sport Tourer – tak jak sedan – wyróżnia się przemodelowanymi zderzakami z większymi wlotami powietrza z przodu i rurami wydechowymi z tyłu, poszerzonymi progami i dużą lotką zamontowaną na tylnej klapie. W standardowym wyposażeniu klienci otrzymają też – skrywające hamulce Brembo – 20-calowe obręcze kół. Lista opcji obejmuje sportowe, przygotowane specjalnie z myślą o GSi, fotele z certyfikatem AGR (stowarzyszenie na rzecz zdrowych pleców).
Opel Insignia GSi Sport Tourer
Wzorem sedana do wyboru będą dwie wersie silnikowe. Dla miłośników diesla przewidziano podwójnie doładowany silnik o pojemności 2,0 l. Przy 4000 obr./min motor generuje moc 210 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy aż 480 Nm (od 1500 obr./min). Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 231 km/h.
Opel Insignia GSi Sport Tourer
Dla bardziej wymagających przewidziano turbodoładowaną benzynę o pojemości 2,0 l. Motor między 2000 obr./min. A 4000 obr./min rozwija moc maksymalną 260 KM i oferuje maksymalny moment obrotowy 400 Nm. W takim zestawieniu samochód osiąga prędkość 245 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,5 s.
Bez względu na jednostkę silnikową standardowe wyposażenie obejmuje m.in. ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów, adaptacyjne zawieszenie FlexiRide i napęd na obie osie z systemem wektorowania momentu pomiędzy tylnymi kołami.