Firma analityczna Interbrand opublikowała kolejne zestawienie najcenniejszych marek świata – „Best Global Brands 2017”.
Tradycyjnie – 14. już raz – na szczycie rankingu znalazła się Toyota. Wartość japońskiego producenta oszacowano na 50,291 mld dolarów. Firma ponownie znalazła się w pierwszej dziesiątce globalnych marek o najwyższej wartości, zajmując 7. miejsce. Japońskiemu gigantowi udało się wyprzedzić m.in. Facebooka, Disneya oraz Intela!
W pierwszej dziesiątce – na 9. miejscu ogólnego zestawienia – znalazł się również Mercedes. Niemiecka marka ma powody do świętowania. Nie dość, że jej wartość określono na 47,8 mld dolarów, to jeszcze udało jej się wyprzedzić odwiecznego wroga – BMW.
Producent z Bawarii sklasyfikowany został na 3. miejscu w kategorii „motoryzacja” i 13. w ogólnym rankingu. Analitycy Interbrand szacują wartość marki na 41,5 mld dolarów.
Miejsce 4. w kategorii automotive zajmuje wyceniona na 22,7 mld dolarów Honda (20. miejsce ogólnego zestawienia). Piąta pozycja w „moto” (33. w ogólnym rankingu) przypadła w udziale marce Ford. Jej wartość oszacowano na 13,6 mld dolarów.
W pierwszej dziesiątce producentów pojazdów znajdziemy jeszcze kolejno: 6. (35. miejsce ogólnego rankingu) Hyundai (13,2 mld dolarów), 7. (38. miejsce ogólnego rankingu) Audi (12 mld dolarów), 8. (39. pozycja ogólnego rankingu) Nissana (11,53 mld dolarów), 9. (40. pozycja ogólnego rankingu) Volkswagena (11,52 mld dolarów) i 10. (48. pozycja ogólnego rankingu) Porsche (10,1 mld dolarów).
W raporcie Interbrand 2017 sklasyfikowano też ponadto: 69. Kię (6,7 mld dolarów), 73. Land-Rovera (6,1 mld dolarów), 77. Harleya-Davidsona (5,7 mld dolarów), 87. Mini (5,1 mld dolarów), 88. Ferrari (4,9 mld dolarów) oraz 98. Teslę (4 mld dolarów).
Za najpotężniejszą markę świata uznano Apple (184,15 mld dolarów). Drugie miejsce przypadło Google (141,7 mld dolarów). Ostatni stopień podium zajmuje Microsoft (80 mld dolarów).