Po długo wyczekiwanym Mercedesie klasy S swój nowy flagowy model pokazała też inna niemiecka legenda motoryzacji.
Porsche zaprezentowało właśnie produkcyjny model 918 Spyder. Koncepcyjną wersję hybrydowego supersamochodu zobaczyć mogliśmy już w 2010 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Czego spodziewać się można po nowej maszynie spod znaku Porsche?
918 Spyder ma napęd hybrydowy. Tylna oś napędzana jest przez umieszczony centralnie, benzynowy silnik V8 o pojemności 4,6 l i mocy 608 KM. Przy przednich kołach zamontowano dwa elektryczne silniki trakcyjne – sumaryczna moc układu napędowego to aż 887 KM i 800 Nm.
By zminimalizować masę, do budowy nadwozia użyto włókien węglowych CFRP. Porsche 918 Spyder waży 1640 kg – 57 procent masy przypada na koła tylnej osi.
Auto może pochwalić się rewelacyjnymi osiągami. Kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy. W sportowym samochód przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy. W 7,8 sekundy od ruszenia można pędzić już 200 km/h. By osiągnąć wynik 300 km/h od startu upłynąć musi jedynie 23 sekundy.
Porsche podkreśla również świetne osiągi w dziedzinie zużycia paliwa. W najoszczędniejszym trybie jazdy, gdy silnik benzynowy często wyręczany jest przez motory elektryczne, przyspieszenie do 100 km/h trwa 7 sekund (prędkość maksymalna ograniczona jest wówczas do 150 km/h). Średnie zużycie paliwa wynosi wtedy około 3,3 l./100 km!
Produkcja Porsche 918 Spyder ograniczona zostanie do 918 egzemplarzy. Koszt zakupu auta to – co najmniej – 780 tys. euro.