Peugeot wprowadzi napęd hybrydowy typu plug-in do modeli 3008, 508 i 508 SW. Dotychczas samochody te były oferowane wyłącznie z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Gniazdo ładowania
Wcześniejsze generacje modeli 508 i 3008 oferowane były z napędem hybrydowym opartym o silnik wysokoprężny i niewielką jednostkę elektryczną o mocy 37 KM. Wariant ten nigdy nie cieszył się jednak takim powodzeniem, jak samochody spalinowe.
Schemat pracy układu HYBRID4
Teraz Francuzi wracają z bardziej konwencjonalnym, ale i bardziej zaawansowanym hybrydowym układem napędowym. Składa się on z benzynowego silnika 1.6 PureTech oraz elektrycznej jednostki o mocy 110 KM. Sumaryczna moc układu napędowego to 225 KM lub 300 KM. W tym drugim przypadku przy tylnej osi znajduje się kolejny silnik elektryczny o mocy 110 KM, który zapewnia napęd tylnych kół, dzięki czemu auto otrzymuje napęd 4x4 o nazwie HYBRID4.
Układ przeniesienia napędu uzupełnia nowa automatyczna skrzynia biegów e-EAT8.
Schemat pracy układu HYBRID4
]W zależności od liczby napędzanych kół stosowane są akumulatory o różniej pojemności. W samochodach przednionapędowych jest to 11,8 kWh, a w autach HYBRID4 - 13,2 kWh. Ma to pozwollić na przejechanie w trybie elektrycznym nawet 50 km.
Czas ładowania akumulatorów różni się w zależności od zastosowanej ładowarki. Standardowa (3,3 kW, 8A) ładuje baterie w około siedem godzin. W cztery godziny możliwe jest naładowanie przy pomocy ładowarki o mocy 3,3 kW (14A), natomiast wysokonapięciowa ładowarka o mocy 6,6 kW (32A) umożliwia naładowanie akumulatorów w mniej niż 2 godziny.
Na rynkową premierą nowych hybrydowych pojazdów Peugeota będziemy musieli poczekać do drugiego kwartału przyszłego roku.