chceauto.pl
x
Peugeot 508 i 3008 Hybrid plug-in

Peugeot 508 i 3008 Hybrid plug-in

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-09-25
Peugeot wprowadzi napęd hybrydowy typu plug-in do modeli 3008, 508 i 508 SW. Dotychczas samochody te były oferowane wyłącznie z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

Gniazdo ładowania
Gniazdo ładowania
Wcześniejsze generacje modeli 508 i 3008 oferowane były z napędem hybrydowym opartym o silnik wysokoprężny i niewielką jednostkę elektryczną o mocy 37 KM. Wariant ten nigdy nie cieszył się jednak takim powodzeniem, jak samochody spalinowe.

Schemat pracy układu HYBRID4
Schemat pracy układu HYBRID4
Teraz Francuzi wracają z bardziej konwencjonalnym, ale i bardziej zaawansowanym hybrydowym układem napędowym. Składa się on z benzynowego silnika 1.6 PureTech oraz elektrycznej jednostki o mocy 110 KM. Sumaryczna moc układu napędowego to 225 KM lub 300 KM. W tym drugim przypadku przy tylnej osi znajduje się kolejny silnik elektryczny o mocy 110 KM, który zapewnia napęd tylnych kół, dzięki czemu auto otrzymuje napęd 4x4 o nazwie HYBRID4.

Układ przeniesienia napędu uzupełnia nowa automatyczna skrzynia biegów e-EAT8.

Schemat pracy układu HYBRID4
Schemat pracy układu HYBRID4
]W zależności od liczby napędzanych kół stosowane są akumulatory o różniej pojemności. W samochodach przednionapędowych jest to 11,8 kWh, a w autach HYBRID4 - 13,2 kWh. Ma to pozwollić na przejechanie w trybie elektrycznym nawet 50 km.

Czas ładowania akumulatorów różni się w zależności od zastosowanej ładowarki. Standardowa (3,3 kW, 8A) ładuje baterie w około siedem godzin. W cztery godziny możliwe jest naładowanie przy pomocy ładowarki o mocy 3,3 kW (14A), natomiast wysokonapięciowa ładowarka o mocy 6,6 kW (32A) umożliwia naładowanie akumulatorów w mniej niż 2 godziny.

Na rynkową premierą nowych hybrydowych pojazdów Peugeota będziemy musieli poczekać do drugiego kwartału przyszłego roku.

Peugeot 508 i 3008 Hybrid plug-in - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 508 i 3008 Hybrid plug-inPeugeot 508 i 3008 Hybrid plug-inPeugeot 508 i 3008 Hybrid plug-inPeugeot 508 i 3008 Hybrid plug-in

Zobacz także

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto 2024-09-15

Dacia wiele zyskała, wchodząc w kooperację z marką Renault. Zyskała między innymi świetne napędy hybrydowe, jedne z lepszych, jakie można znaleźć na rynku. Taki napęd zastosowano między innymi w Dacii Jogger - najtańszym nowym 7-osobowym aucie....
Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris

Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris 2024-09-03

Mazda 2 produkowana jest od ponad 20 lat i aż do 2021 roku była samodzielną konstrukcją Mazdy. Pod koniec 2021 roku się to zmieniło, bo wtedy do produkcji trafiła czwarta generacja Mazdy 2, która jest praktycznie kopią Toyoty Yaris z niewielkimi...
Peugeot 3008 Plug-in Hybrid. Polskie ceny

Peugeot 3008 Plug-in Hybrid. Polskie ceny 2024-07-14

Peugeot 3008 będzie dostępny z napędem hybrydowym typu plug-in. Nowy napęd dołączy do wersji elektrycznej i klasycznego napędu hybrydowego.
Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS