Peugeot e-208 otrzymał nowy układ napędowy. To to samo rozwiązanie, które zadebiutowało w odświeżonym modelu DS 3.
Peugeot e-208
Peugeot e-208 do tej pory był napędzany przez silnik elektryczny o mocy 136 KM i momencie 260 Nm (dostępnym od ruszenia), który zasilany był z akumulatora o pojemności 50 kWh. Dokładnie taki sam układ napędowy był stosowany w elektrycznej wersji DS 3 Crossback.
Po zmianach zarówno DS 3 E-Tense, jak Peugeot e-208 otrzymają nowy układ napędowy. Silnik elektryczny generuje teraz 156 KM (moment obrotowy pozostał bez zmian), natomiast akumulator będzie symbolicznie większy, bo będzie miał 51 kWh brutto i 48,1 kWh netto (w DS 3 - 54 kWh brutto).
Peugeot e-208
Większa bateria oraz nie tylko mocniejszy, ale i bardziej wydajny silnik elektryczny sprawiają, że zasięg Peugeota e-208 (mierzony w cyklu WLTP) rośnie z 362 do równych 400 km. Producent podaje, że średnie zużycie energii elektrycznej ma wynosić 12 kWh na 100 km, a więc będzie aż o 18 proc. niższe niż do tej pory. To kolosalna różnica.
Peugeot e-208
Standardowo Peugeot e-208 wyposażony jest w pokładową ładowarkę o mocy 7,4 kW. Opcjonalne wyposażenie stanowi ładowarka prądu trójfazowa o mocy 11 kW. Ponadto samochód można oczywiście ładować prądem stałym na stacjach szybkiego ładowania, wówczas maksymalna moc jaką przyjmie akumulator wynosi 100 kW, co umożliwia naładowania go od 0 do 80 proc. w mniej niż 25 minut.
Wprowadzając nowy układ napędowy do e-208 Peugeot nie zdecydował się na jakiekolwiek modyfikacje stylistyczne. Z zewnątrz nowa wersja będzie więc nie odróżnienia od starej. Nie warto natomiast mieć większych złudzeń, że nie zmieni się cena.
O ile nowy elektryczny Peugeot będzie droższy przekonamy się na początku 2023 roku, gdy samochód trafi do salonów.