Elektryczny Peugeot e-Rifter został zmodernizowany. Co nowego pojawiło się w aucie po liftingu?
Peugeot e-Rifter
Celem Peugeota jest zdobycie do 2025 roku pozycji lidera na rynku producentów modeli elektrycznych. E-Rifter wchodzi w skład gamy samochodów elektrycznych obejmującej dziś dziewięć modeli osobowych i trzy modele dostawcze.
Peugeot e-Rifter otrzymał bardziej dynamiczny przód, którego głównym wyróżnikiem jest grill z umieszczonym centralnie nowym logo. Jego obramowanie stanowi sygnatura świetlna w kształcie śladu trzech pazurów.
Peugeot e-Rifter
W kabinie pojawiła się zmieniona deska rozdzielcza, ale nadal zabudowana wokół typowego dla Peugeota rozwiązania, jakim jest i-Cockpit, cechujący się małą kierownica, nad którą jest umieszczony ekran cyfrowych zegarów. Nowością jest 10-calowy ekran umieszczony w górnej, centralnej części.
Samochód po liftingu ma cechować się większym zasięgiem - do 320 km. Jednocześnie zachowano osiągi. E-Rifter nadal rozpędza się do 100 km/h w 11,2 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 135 km/h.
Peugeot e-Rifter
Źródłem napędu jest silnik generujący 136 KM i 270 Nm. Samochód posiada akumulator o pojemności 50 kWh, który można ładować z sieci trójfazowej prądem 7,4 kW lub (opcjonalnie) 11 kW. Na szybkiej ładowarce prądem stałym ładować można z mocą 100 kW, dzięki czemu naładowanie do 80 proc. trwa pół godziny. Natomiast czas ładowania z mocą 7,4 kW z użyciem pokładowej ładowarki wynosi 7,5 godz.
Inne nowości w Peugeocie e-Rifter po liftingu to m.in. opcjonalna pompa ciepła, która ogranicza zużycie energii podczas jazdy w niskich temperaturach oraz nowy system rekuperacji, który może działać w jednym z trzech poziomów odzyskiwania energii (wyboru dokonuje się za pomocą łopatek za kierownicą).