Peugeot zaprezentował właśnie drugą generację zabudowy wnętrza o nazwie i-Cockpit. Pierwsze wcielenie Peugeot i-Cockpit, którego cechą charakterystyczną było zmniejszenie kierownicy i przeniesienie zegarów wysoko na podszybie, zadebiutowało w 2012 roku. Zabudowa tego typu trafiła wkrótce do najpopularniejszych modeli: 208 i 308.
Peugeot i-Cockpit II generacji
Nowa odsłona bazuje na pierwotnym rozwiązaniu. Najważniejszą nowością jest zastosowanie cyfrowego wyświetlacza w miejsce klasycznych, analogowych zegarów. Ten, podobnie jak np. w Audi Virtual Cockpit, ma przekątną 12,3 cala i może być dowolnie konfigurowany przez kierowcę (wyświetlać informacje z kilku wybranych systemów).
Peugeot i-Cockpit II generacji
Do niemieckiej konkurencji nawiązuje też nowy centralny wyświetlacz o przekątnej 8 cali. Ten nie jest już zabudowany w desce rozdzielczej, ale – wzorem BMW i Mercedesa – zyskał „wolnostojącą” formę. Pełni on rolę centrum dowodzenia, służącego do zarządzania systemem klimatyzacji czy nagłośnienia wnętrza. Oba ekrany mogą wyświetlać informacje z systemu nawigacji Tom Tom wyposażonego w mapy 3D i funkcję informowania o ruchu w czasie rzeczywistym. Wyświetlacz – dzięki systemowi MirrorLink – może zostać zintegrowany ze smartfonem. Współpracuje również z systemami Android Auto i Apple CarPlay.
Wszystko wskazuje na to, że pierwszym produkcyjnym modelem z II generacją i-Cockpit na pokładzie będzie nowe wcielenie Peugeota 3008. Samochód zadebiutuje w październiku na salonie motoryzacyjnym w Paryżu i trafić ma do oferty francuskiego producenta jeszcze przed końcem roku.
Zobacz II generację Peugeot i-Cockpit na filmie:
Peugeot i-Cockpit w drugiej odsłonie - GALERIA ZDJĘĆ