Z linii produkcyjnej w fabryce w miejscowości Kvasiny zjechał właśnie pierwszy egzemplarz Skody Superb iV. To pierwszy, zelektryfikowany, produkcyjny model w historii Skody.
Skod Superb iV
Superb iV wyposażony jest w silnik benzynowy 1.4 TSI oraz wspomagający go silnik elektryczny. Łączna moc układu napędowego to 218 KM. Akumulator litowo-jonowy wykorzystany w samochodzie ma pojemność 13 kWh, co pozwala na pokonanie do 56 kilometrów przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną. W połączeniu z silnikiem benzynowym nowy Superb, na jednym tankowaniu (i ładowaniu), może przejechać do 930 km. Akumulator można wygodnie ładować przy wykorzystaniu zewnętrznego źródła energii elektrycznej. Gniazdo do podłączenia przewodu schowane jest pod klapką w atrapie chłodnicy.
Skod Superb iV
Auto z napędem hybrydowym typu plug-in będzie dostępne w wersjach wyposażenia Ambition oraz Style, a także Sportline oraz - topowej - Laurin&Klement. Samochód pojawić ma się w polskich salonach czeskiego producenta początku 2020 roku.
Skod Superb iV
Skoda zainwestowała około 12 milionów euro w dostosowanie fabryki w Kvasinach do produkcji pierwszego zelektryfikowanego modelu w historii marki. Zmodyfikowano, między innymi, nadwoziownię i halę montażową. Całkowitej przebudowie została poddana hala kontroli jakości: w ramach procesu produkcyjnego przeorganizowano miejsca pracy służące produkcji i uruchamianiu pojazdów. Ponadto w celu edukowania personelu w obszarze elektromobilności Skoda wybudowała w Kvasinach nowy ośrodek szkoleniowy, w którym do tej pory przeszkolono prawie 5 500 pracowników.