Subaru dołącza do grona firm-producentów samochodów hybrydowych. Japońska firma dość długo opierała się hybrydom. Jednak zarząd najwyraźniej miał już dość przyglądania się, jak samochody hybrydowe Toyoty biją kolejne rekordy sprzedaży. Nie bez znaczenia musiały być również coraz ostrzejsze normy emisji spalin, narzucane na producentów również w Europie.
Subaru XV Hybrid
Pierwszy model Subaru o hybrydowym napędzie to XV Hybrid. Samochód posiada silnik benzynowy typu bokser o pojemności 2.0 oraz drugi - elektryczny. Moment obrotowy generowany przez obie jednostki napędowe trafia za pośrednictwem nowej, opracowanej specjalnie dla potrzeb samochodów hybrydowych, bezstopniowej przekładni typu CVT, na wszystkie cztery koła. System 4x4 to nic innego jak dobrze znane fanom Subaru rozwiązanie, zwane Symmetrical right]AWD. Co ciekawe, nawet w trybie elektrycznym, gdy jednostka spalinowa nie pracuje, napędzane są wszystkie cztery koła.
Subaru XV Hybrid
Subaru zapewnia również, że właściwości jezdne samochodu hybrydowego nie zmienią się w stosunku do aut z napędem konwencjonalnym. Inżynierom udało się bowiem zachować bez zmian rozkład mas między osiami oraz umiejscowienie środka ciężkości. To spory wyczyn, biorąc pod uwagę konieczność zmieszczenia pod karoserią nie tylko silnika elektrycznego, ale również ciężkich baterii.
Nie wiadomo natomiast jak większa masa układu napędowego wpłynęła na osiągi pojazdu. Subaru nie ujawniło bowiem jeszcze mocy jednostek napędowych ani innych danych technicznych. Wiadomo natomiast, że średnie zużycie paliwa ma wynosić 5 l/100 km.
Subaru XV Hybrid
Stylistycznie hybrydowe Subaru XV praktycznie nie różni się od XV z napędem konwencjonalnym. Dla hybrydy zarezerwowano jednak jeden nowy kolor nadwozia i wzór felg, a przednie reflektory otrzymały niebieskie obwódki. Ponadto we wnętrzu znajdziemy ekran, który wizualizuje tryb pracy napędu oraz obieg energii w układzie (ładowanie baterii podczas hamowania, jazda na silniku elektrycznym, czy zasilanie przez obie jednostki).
Subaru XV Hybrid
Subaru XV Hybrid lada dzień pojawi się w salonach na rynku japońskim. Już wiadomo jednak, że samochód ten będzie dostępny również w USA i Europie. Na rynku amerykańskim samochód pojawi się w czwartym kwartale (wersję amerykańską prezentujemy na zdjęciach), data premiery wersji europejskiej nie jest jeszcze znana.