W październiku w Polsce zarejestrowano 4833 nowe samochody osobowe Toyoty, co dało japońskiej marce pierwsze miejsce i 15,5-procentowy udział w rynku. Druga pod względem popularności Kia sprzedała ponad 2 tys. samochodów mniej.
Toyota Corolla
W ciągu 10 miesięcy 2021 roku na drogi wyjechało 61 955 samochodów osobowych Toyoty, o 29 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Udział marki w rynku wynosi 16,4% co oznacza, że niemal co szósty samochód zarejestrowany w Polsce w tym roku nosi znaczek Toyoty.
Corolla – udział w rynku 4,8%Spośród czterech najpopularniejszych samochodów w Polsce trzy to modele Toyoty. Na pierwszym miejscu już tradycyjnie widnieje Corolla, której udział w polskim rynku wynosi 4,8% – nie tylko więcej niż udział wszystkich pozostałych modeli, ale nawet większości marek. W październiku do klientów trafiło 1 637 Corolli.
Drugie miejsce przypadło w udziale Kii Ceed, którą kupiło 797 osób.
Toyota RAV4
Trzecie miejsce zajęła w minionym miesiącu Toyota RAV4 z wynikiem 771 egzemplarzy, a dalej znalazło się Aygo, które zanotowało 758 rejestracji. Zarówno Corolla, jak i RAV4 oraz Aygo są liderami swoich segmentów.
Licząc od początku roku, pierwsze i drugie miejsce na rynku zajmują Corolla i Yaris z wynikami odpowiednio 17 988 egz. i 12 886 egz., na piątym miejscu figuruje RAV4 (10 101 egz.), zaś na ósmym Toyota C-HR (7 527 egz.).
W segmentach pierwsze miejsca zajmuje pięć najważniejszych osobowych modeli Toyoty – Aygo (5 581 egz.), Yaris (12 887 egz.), Corolla (17 988 egz.), C-HR (7 527 egz.) i RAV4 (10 101 egz.). Udział Aygo w segmencie A wynosi aż 51,3%, zaś Corolla i Yaris odpowiadają za około 1/4 rejestracji w swoich segmentach – odpowiednio 23,5% oraz 25,6%.
Toyota Proace City
Kompaktowy van użytkowy, czyli Proace City również zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie. Liczba jego rejestracji w październiku wyniosła 288 egzemplarzy, zaś od początku roku 4 266 aut. Model Toyoty odpowiada za 24,4% wszystkich kompaktowych vanów zarejestrowanych w tym roku.
Z kolei Proace, czyli van średniej wielkości, zajął w minionym miesiącu drugie miejsce w segmencie z wynikiem 269 rejestracji. Od stycznia do października salony opuściło dokładnie 2 200 aut, co daje mu trzecie miejsce oraz 16,5-procentowy udział w klasie.
Hilux jest drugim najpopularniejszym pick-upem w Polsce. Klienci zarejestrowali w październiku 55 egzemplarzy tego modelu, a w ciągu 10 miesięcy 790 egzemplarzy. Stanowi to 28,7% wszystkich nowych pick-upów zarejestrowanych w tym roku.