W roku 2013, piąty rok z rzędu, marką która sprzedawała w Polsce najwięcej nowych samochodów została Skoda.
Samochody czeskiego producenta już od przeszło dekady okupują czołowe lokaty w rankingach rejestracji nowych samochodów w naszym kraju. Marka po raz pierwszy osiągnęła pozycję lidera w Polsce w 2005 roku, a od 2009 roku zajmuje ją nieprzerwanie.
W 2013 roku udział Skody w polskim rynku wyniósł 12,63 proc. Przez cały rok zarejestrowano w naszym kraju 36 410 samochodów Skody, co oznacza imponujący, bo ponad 13-proc. wzrost w stosunku do roku 2012.
Skoda Fabia
Coraz lepsze wyniki sprzedażowe w Polsce nie są przypadkiem. Marka konsekwentnie rozwija gamę swoich modeli i systematycznie wprowadza na rynek nowe pojazdy. To przynosi efekty. Nowa generacja Octavii szturmem wdarła się na rynek, stając się najczęściej rejestrowanym nowym samochodem - w 2013 roku zarejestrowano łącznie 11 463 szt Octavii, z czego większość stanowią samochody najnowszej, trzeciej generacji.
Skoda Octavia
Co ciekawe, nie słabnie popularność dość wiekowej już Fabii, która w statystykach rejestracji zajmuje drugie miejsce za Octavią (10 812 szt.), pewnie utrzymując pozycję lidera swojego segmentu. Pierwsze miejsce w swoim segmencie zajmuje także najmniejszy model z gamy Skody, czyli Citigo (3 167 szt). Z kolei lifting Superba przyniosło flagowemu modelowi marki najlepsze wyniki w historii: po raz pierwszy w zestawieniu rocznym zajął on drugie miejsce w swoim segmencie.
Skoda Rapid
Na sukces Skody złożyła się również sprzedaż modelu Rapid. 3 688 rejestracji powoduje, że jest trzecim najpopularniejszym modelem w gamie Skody. Ten wynik może być jednak rozczarowanie, wydawać by się mogło, że samochód pozycjonowany między dwoma bestsellerami czyli Fabią i Octavią osiągnie nieco lepszy wynik. I nie zmienia tej oceny fakt, że Rapid nie był dostępny w sprzedaży od początku roku.
Skoda Citigo
Niewiele gorszym wynikiem od Skody może pochwalić się Volkswagen, który ulokował na polskim rynku 25 869 samochodów (wzrost o 14,26 proc.). Niemcom po piętach depcze Toyota, która sprzedała w zeszłym roku 23 477 samochodów (plus 18,25 proc.). Wzrosty sprzedaży zanotowały również Ford (niemal 15 proc, 19 288 aut), Kia (13,26 proc, 17 114 auta), Hyundai (ponad 10 poc, 16 830 aut), Renault (niemal 13 proc, 14 622 auta), Peugeot (ponad 10 proc, 12 906 aut) i Dacia (niemal 13 proc, 10 813 aut). Jedynym producentem z czołówki, który zanotował spadek sprzedaży okazał się Opel (-4,26 proc, 18 270 aut).
Największy spadek sprzedaży w zeszłym roku zanotowały Nissan (-19,8 proc, 10 724 aut) oraz Fiat (-26,65 proc, 9 304). Przypadek włoskiej firmy jest szczególny, Fiat wstrzymał rozwój nowych modeli w Europie, w efekcie czego notuje dramatyczne spadki wyników nie tylko w naszym kraju, ale na całym Starym Kontynencie.