Jakie są ulubione marki nabywców aut używanych? W których województwach bezapelacyjnie króluje Toyota? Jaki region jest najbardziej zakochany w Fiatach? Jak kształtują się ceny ubezpieczenia OC dla najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce?
- Aktualne dane płynące z naszego systemu nie pozostawiają złudzeń. Zdecydowanie najwięcej publikowanych ogłoszeń o sprzedaży, dotyczy aut Toyoty. Samochody tej marki wygrywają obecnie pod tym względem w aż ośmiu województwach: mazowieckim, dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, małopolskim, podlaskim, podkarpackim, śląskim oraz warmińsko-mazurskim - wylicza Damian Schwanke, Yanosik Autoplac, który umożliwia publikowanie całkowicie darmowych ogłoszeń zarówno dla osób prywatnych, jak i komisów.
Które marki są za plecami Toyoty pod względem publikowanych ogłoszeń? W czterech województwach wygrywa Volkswagen (lubelskie, pomorskie, świętokrzyskie i małopolskie ex aequo z Toyotą), w dwóch Fiat (opolskie i zachodniopomorskie), a po jednym regionie mają Mercedes (wielkopolskie), Peugeot (łódzkie) oraz Hyundai (lubuskie).
Toyota najwyraźniej prowadzi w województwie mazowieckim - ogłoszeń dotyczących tej marki jest tam aż o 48 proc. więcej, niż w przypadku BMW, które jest na drugim miejscu. Ciekawostką są jednak dane z województwa zachodniopomorskiego, gdzie Toyota jest druga i zdecydowanie przegrywa z... Fiatem, który ma aż 60 proc. więcej ogłoszeń.
Dane serwisu Autoplac.pl są więc kolejnym potwierdzeniem preferencji polskich kierowców. Zamiłowanie do Toyoty widoczne jest też w danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Według najnowszych raportów, od początku 2021 r. zarejestrowano w naszym kraju dokładnie 27 447 nowych samochodów osobowych spod znaku Toyoty. To o 7,5 tys. egzemplarzy więcej niż w przypadku Skody i aż o 13,7 tys. więcej niż w przypadku Volkswagena.
A jakie modele kupujemy najczęściej? Tutaj pierwsza trójka też nie jest zaskoczeniem. Jeśli chodzi o nowe auta osobowe, w kwietniu Polacy najczęściej rejestrowali Toyotę Corollę (8 835 sztuk), Toyotę Yaris (6 808 szt.) i Skodę Octavię (5 969 szt.).
Warto też zwrócić uwagę na to, jak kształtują się średnie ceny za OC w kontekście najpopularniejszych marek. Takie dane dostarcza m.in aplikacja Yanosik. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że na wysokość OC wpływa bardzo wiele czynników, m.in. wiek kierowcy, jego historia wypadków czy styl jazdy. Jak wynika jednak z danych Yanosika z początku 2021 r., najczęstsza cena ubezpieczeń OC dla najpopularniejszych marek w Polsce wyglądała następująco (podajemy medianę): Toyota - 667 zł, Skoda - 686 zł, Volkswagen - 698 zł, Ford - 714 zł, BMW - 1030 zł, Mercedes - 774, Audi - 729 zł, Kia - 669. Dla porównania, najdroższą marką był pod tym względem Lexus - 1039 zł.