Polestar to należąca do Volvo do marka, pod którą mają być sprzedawane samochody hybrydowe i elektryczne o wysokich osiągach. Co ważne, będą to modele zupełnie inne od oferowanych przez Volvo.
Polestar 2
Pierwszy pojazd, o nazwie Polestar 1, został zaprezentowany na zeszłorocznym salonie w Genewie. W tym roku, również w Szwajcarii, pojawi się Polestar 2.
O ile Polestar 1 był pojazdem hybrydowym, o tyle Polestar 2 to pierwszy w historii marki samochód o napędzie wyłącznie elektrycznym.
Polestar 2
Polestar 2 to samochód o pięciodrzwiowy samochód klasy premium, wyposażony w dwa silniki elektryczne. Umieszczono je przy osiach, dzięki czemu auto dysponuje napędem na wszystkie koła. To przydatne rozwiązanie, bowiem Polestar 2 dysponuje sumaryczną mocą 300 kW, czyli 408 KM! Maksymalny moment obrotowy wynosi 660 Nm, dzięki czemu Polestar 2 ma przyśpieszać do 100 km/h w mniej niż 5 sekund.
27-elementowa bateria akumulatorów znajduje się w podłodze. Takie ich umiejscowienie było możliwe dzięki zbudowaniu samochodu na bazie modułowej płycie podłogowej Compact Modular Architecture (CMA). Producent nie zdradził jeszcze czasów ładowania, ale zasięg Polestara 2 ma dochodzić do 500 km.
Polestar 2
Opcjonalnie Polestar 2 może być wyposażony sportowe zawieszenie z amortyzatorami Ohlinsa, hamulce Brembo i 20-calowe koła.
Co ciekawe, Polestar 2 to pierwszy na świecie samochód, którego pokładowy system infotainment został oparty o system Android. Dzięki temu, bez konieczności łączenia ze smartfonem kierowca ma do dyspozycji np. mapy Google oraz inne aplikacje ze sklepu Play. Dotykowy ekran na konsoli środkowej ma pokaźny rozmiar 11 cali.
Polestar 2
Polestar 2 zadebiutuje na salonie w Genewie. Następnie będzie prezentowany w nowo powstałych tzw. strefach Polestara, gdzie będzie można auto obejrzeć i się nim przejechać, ale... nie zamówić. Zamówienia można bowiem składać tylko przez internet.
Ceny? Przez pierwszy rok produkcji dostępny będzie wyłącznie Polestar 2 Launch Edition. Ten bogato wyposażony samochód ma kosztować na rynku niemieckim 60 tys. euro netto. Następnie pojawią się wersje standardowe w cenie 40 tys. euro.
Polestar zapowiada, że samochód będzie dostępny w Chniach, USA, Kanadzie, Belgii, Niemczech, Holandii, Norwegii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Szumnie zapowiadane przez polski rząd dopłaty do aut elektrycznych nie przekonują najwyraźniej producenta...