Porsche AG zainwestowało w Rimac Automobili obejmując w niej mniejszościowe udziały w wysokości 10 proc. Niemcy nie ukrywają, że liczą na partnerstwo rozwojowe młodym, chorwackim producentem.
Rimac C Two
Założyciel chorwackiej firmy, 30-letni Mate Rimac, w 2009 roku we własnym garażu rozpoczął prace nad realizacją swojej wizji – chciał budować elektryczne auta sportowe, które będą zarówno szybkie, jak i ekscytujące. W marcu tego roku, w czasie targów motoryzacyjnych w Genewie, Rimac zaprezentował najnowszą wersję swojego hipersamochodu na prąd – C Two. Dwuosobowa maszyna generuje moc około 2000 KM i osiąga prędkość maksymalną 412 km/h. Jej zasięg wynosi 650 km (cykl NEDC), a „tankowanie” akumulatora do poziomu 80% - w przypadku skorzystania z systemu szybkiego ładowania o mocy 250 kW – zajmuje 30 min. Ponadto firma Rimac opracowuje i wytwarza akumulatory oraz wysokowydajne układy napędowe do pojazdów elektrycznych.
Rimac C Two
„Budując całkowicie elektryczne, dwuosobowe auta sportowe, takie jak Concept One czy C Two, a także podstawowe zespoły do samochodów, Rimac w imponujący sposób demonstruje swoje kwalifikacje w dziedzinie elektromobilności” – mówi Lutz Meschke, wiceprzewodniczący zarządu oraz członek zarządu ds. finansów i IT w Porsche. A następnie dodaje: „Czujemy, że podejście i pomysły Rimaca są wyjątkowo obiecujące, dlatego liczymy na naszą ścisłą współpracę w postaci partnerstwa rozwojowego”.
Rimac C Two
Rimac ma siedzibę w Zagrzebiu. Firma dynamicznie się rozwija – obecnie zatrudnia łącznie około 400 pracowników. W ramach swojej działalności skupia się głównie na technologii wysokonapięciowych akumulatorów, elektrycznych układach napędowych oraz rozwoju cyfrowych interfejsów człowiek-maszyna (HMI). Co więcej, za pośrednictwem swojej spółki zależnej Greyp Bikes, założonej w 2013 roku, Rimac projektuje i produkuje elektryczne rowery.