W salonach Porsche można już składać zamówienia na nowe Porsche Tycan Sport Turismo. Ceny zaczynają się od 403 tys. zł.
Taycan Sport Turismo to najnowszy wariant nadwoziowy elektrycznego samochodu sportowego Porsche – trzeci po sportowej limuzynie oraz Cross Turismo. Pod koniec lutego 2022 roku na rynek trafi pierwszy członek rodziny Taycan Sport Turismo – wariant GTS; zaledwie trzy tygodnie później, w połowie marca, dołączą do niego kolejne wersje. Nowością w ofercie dodatkowego wyposażenia dla Porsche Taycan Sport Turismo jest panoramiczny dach z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia, czyli elektryczną ochroną przed oślepianiem.
Od wiosny 2022 roku nabywcy będą mieli do wyboru pięć wariantów Porsche Taycan Sport Turismo:• Taycan Sport Turismo o mocy 240 kW (326 KM), z napędem na tylne koła, opcjonalnie dostępny w wersji z akumulatorem Performance Plus o mocy 280 kW (380 KM), cena: od 403 tys. zł;
• Taycan 4S Sport Turismo o mocy 320 kW (435 KM), z napędem na wszystkie koła, opcjonalnie dostępny w wersji z akumulatorem Performance Plus o mocy 360 kW (490 KM), cena: od 467 tys. zł;
• Taycan GTS Sport Turismo o mocy 380 kW (517 KM), z napędem na wszystkie koła, cena: od 578 tys. zł;
• Taycan Turbo Sport Turismo o mocy 460 kW (625 KM), z napędem na wszystkie koła, cena: od 666 tys. zł;
• Taycan Turbo S Sport Turismo o mocy 460 kW (625 KM), , z napędem na wszystkie koła, cena: od 808 tys. zł.
Porsche Tycan Sport Tourismo
Taycan Turbo S Sport Turismo przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu zaledwie 2,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 260 km/h. Największym zasięgiem legitymuje się Taycan 4S Sport Turismo – to 498 km w cyklu WLTP. Warianty Sport Turismo należą do najnowszej generacji Porsche Taycan, toteż w wersjach z napędem na wszystkie koła korzystają ze szczególnie efektywnej strategii działania zespołu napędowego. Przy okazji udoskonalono zarządzanie ciepłem oraz funkcje ładowania.
Oba dostępne akumulatory można naładować od 5 do 80 proc. w 22,5 min. Oznacza to, że na zwiększenie zasięgu o 100 km potrzeba tylko 5 min ładowania.
Porsche Tycan Sport Tourismo
Przestrzeń nad głowami z tyłu jest tu o ponad 45 mm większa niż w sportowej limuzynie Taycan. Nad siedzeniem kierowcy wygospodarowano dodatkowe 9 mm wysokości. Co więcej, pokaźnych rozmiarów tylna pokrywa zapewnia łatwy dostęp do bagażnika. Otwór załadunkowy jest znacznie dłuższy (801 mm) i wyższy (543 mm) niż w limuzynie (odpowiednio 434 mm i 330 mm).
Porsche Tycan Sport Tourismo
Dokładna pojemność tylnego bagażnika zależy od specyfikacji. W połączeniu z nagłośnieniem Sound Package Plus może on pomieścić do 446 l (limuzyna: 407 l), a z audio BOSE Surround Sound System (standardowe wyposażenie Porsche Taycan Turbo Sport Turismo) – 405 l. Po złożeniu tylnych siedzeń (składanych w proporcji 60:40) pojemność można zwiększyć do, odpowiednio, 1212 lub 1171 l. A do tego dochodzi jeszcze 84-litrowy przedni bagażnik (tzw. frunk).
Taycan Sport Turismo oferuje też najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu komfortu, bezpieczeństwa oraz informacji i rozrywki. Korzystając z opcjonalnego Asystenta zdalnego parkowania, kierowca może zdalnie sterować wjazdem i wyjazdem z miejsca parkingowego bez konieczności siadania za kierownicą. Automatyczne sterowanie jest dostępne zarówno w przypadku równoległych, jak i prostopadłych miejsc parkingowych, a także garaży. System automatycznie wykrywa przestrzeń i mierzy ją za pomocą czujników ultradźwiękowych oraz kamery.
Porsche Tycan Sport Tourismo
W ramach ostatniej aktualizacji roku modelowego obok Apple CarPlay z systemem Porsche Communication Management (PCM) zintegrowano Android Auto. Oznacza to, że oprócz iPhone’a obsługiwane są teraz również smartfony z systemem operacyjnym Google – Android.
Ponadto Pilot głosowy potrafi jeszcze skuteczniej rozumieć swobodnie wypowiadane polecenia. Nawigacja działa szybciej, do znajdowania interesujących miejsc (POI) wykorzystuje przede wszystkim wyszukiwanie online i wyświetla informacje w bardziej przejrzysty sposób. Dodatkowo ulepszono też Planer ładowania, który jeszcze lepiej radzi sobie z planowaniem wizyt na stacjach szybkiego ładowania i pozwala unikać krótkich postojów na ładowanie. Co więcej, stacje można filtrować teraz według kryterium mocy ładowania.