Porsche Taycan nowej generacji, która oficjalnie zadebiutuje w 2024 roku, jest najszybszym czterodrzwiowym samochodem elektrycznym na torze Nurburgring. Kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern przedseryjnym egzemplarzem Taycana pokonał północną pętlę w ciągu 7:07,55 min.
Ten oficjalny czas okrążenia jest aż o 26 sekund lepszy od rekordowego przejazdu Kerna z sierpnia 2022 r., za kierownicą Porsche Taycan Turbo S z pakietem Performance (7:25,33 min). Co jednak ważniejsze Taycan pokonał również Teslę Model S Plaid, która pokonała Nurburgring w 7:25,23 min.
Tym samym Taycan zbliża się do poziomu osiąganego przez elektrycznego superauta. Rekordowy wynik w kategorii aut elektrycznych od sierpnia 2023 roku należy do Rimaca Nevera. Ten wyposażony w trzy silniki o łącznej mocy 1914 KM pojazd pokonał niespełna 21-kilometrową trasę w 7:00,928 min.
Podczas przejazdów północna pętla Nurburgringu była do wyłącznej dyspozycji kierowcy Porsche. Ze względów bezpieczeństwa testowy egzemplarz został wyposażony w wymaganą prawem klatkę bezpieczeństwa oraz w wyścigowe kubełkowe fotele. Kern pokonał kilka kolejnych okrążeń z czasami różniącymi się o 1 s.
W porównaniu z rekordem Porsche Taycan Turbo S z 2022 r. czasy okazały się znacznie lepsze: na dojeździe do zakrętu Schwedenkreuz przedseryjny samochód był o ponad 25 km/h szybszy. Różnicę jeszcze lepiej obrazuje fakt, że gdy tym razem Kern przekraczał linię mety w pobliżu trybuny T13, podczas poprzedniego rekordowego okrążenia dopiero dojeżdżał do sekcji Antoniusbuche.
Oznacza to, że oba samochody dzieliło ponad 1,3 km – co ilustruje skok osiągów, jaki uzyskano na liczącym 20,8 km długości torze w niemieckim regionie Eifel.
Jaką mocą dysponował "rekordowy" Taycan? Tego nie wiadomo. Spekuluje się jednak, że topowa wersja seryjnego Taycana II generacji ma dysponować mocą około 1000 KM.