Nigdy wcześniej seryjnie produkowany samochód elektryczny nie zaliczył szybszego okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring: Lars Kern, kierowca rozwojowy Porsche, za kierownicą modelu Taycan Turbo S „wykręcił” czas 7 min i 33 s.
Porsche Taycan Turbo S
Porsche Taycan, którym jechał, został wyposażony w nowy pakiet Performance oraz układ Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i oprócz wymaganej klatki bezpieczeństwa oraz wyścigowych foteli był całkowicie standardowym, produkcyjnym egzemplarzem o identycznej wadze, co seryjny.
Przejazd na liczącym 20,8 kilometra torze w niemieckim regionie Eifel odbył się w obecności notariusza, a przedstawiciele TÜV Rheinland potwierdzili, że bijący rekord drogowy samochód był standardowym modelem produkcyjnym.
Porsche Taycan Turbo S
Zestaw Performance obejmuje 21-calowe felgi RS Spyder z homologowanymi do użytku drogowego, sportowymi oponami Pirelli P Zero Corsa, które są teraz dostępne dla modelu Porsche Taycan. Ich mieszanka gumowa jest podobna do ogumienia wyścigowego.
Kolejnym elementem zestawu jest zaktualizowane oprogramowanie Porsche 4D Chassis Control – przystosowane do współpracy ze sportowymi oponami. System w czasie rzeczywistym analizuje i synchronizuje pracę wszystkich układów podwozia samochodu.
Zestaw Performance jest oferowany przez Porsche Tequipment, obecnie wyłącznie w Niemczech i tylko dla modelu Taycan Turbo S (limuzyna) z roku modelowego 2023. Produkcja tych samochodów rozpoczęła się pod koniec lipca 2022 r., a sam zestaw Performance ma być dostępny pod koniec roku.
Porsche Taycan Turbo S
Plany zakładają, że auta zostaną zmodernizowane w warsztatach Porsche w Stuttgarcie-Zuffenhausen już po wydaniu klientowi. Transport do i z fabryki jest wliczony w cenę, podobnie jak indywidualna homologacja pojazdu oraz jego rejestracja. Cena zestawu Performance w Niemczech wynosi 13 377,32 euro z VAT (19%). Gwarancja producenta pozostaje bez zmian.
Sportowe ogumienie jest przeznaczone przede wszystkim do jazdy torowej, a nabywcy w każdej chwili mogą powrócić do standardowych opon drogowych. W tym przypadku nie ma konieczności przywracania oryginalnego oprogramowania podwozia.
Porsche Taycan Turbo S napędzane jest silnikami elektrycznymi o mocy systemowej 460 kW (625 KM), a z aktywną funkcją Launch Control, przy ruszaniu ze startu zatrzymanego, samochód osiąga maksymalną moc chwilową 560 kW (761 KM).