Porsche umocniło swoją pozycję na polskim rynku: od stycznia do czerwca 2019 roku w naszym kraju zarejestrowano 1049 nowych aut niemieckiej marki. To aż o 18,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku! Najchętniej wybieraną linią modelową pozostaje suv - Macan.
Po raz pierwszy w historii dostawy samochodów sportowych Porsche do Polski w pierwszym półroczu przekroczyły poziom 1000 egzemplarzy. Najmocniejszy impuls sprzedażowy zapewnił nowy Macan, który znalazł 501 nabywców (+73,4 proc. rok do roku). W ramach niedawnej modernizacji otrzymał on m.in. udoskonalone systemy z zakresu łączności i bezpieczeństwa, a modyfikacje podwozia zapewniają mu jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie.
Wzrost popularności zanotowała też druga najchętniej wybierana linia modelowa Porsche – Cayenne. W pierwszym półroczu na zakup modelu zdecydowało się 248 polskich klientów (+7,4 proc. rok do roku). W tym samym czasie dostarczono również 155 egzemplarzy Porsche Panamera, a także blisko 150 dwudrzwiowych aut sportowych z linii 718 oraz 911.
Przejściowy spadek popularności kultowej dziewięćsetjedenastki wynika ze zmiany generacji – do klientów trafiają właśnie pierwsze coupé i kabriolety najnowszej serii - 992. Wskazują na to wyniki rejestracji za sam czerwiec, gdy polskie Porsche Centra opuściły 32 egzemplarze 911 (+220 proc. rok do roku).
„W skali świata nasza firma odnotowała wzrost dostaw samochodów o 2% – Polska nie tylko podąża za tym pozytywnym trendem, ale mocno wybija się i należy do czołówki jeśli chodzi o wzrost – w tym roku w naszym kraju zarejestrowano ponad 18% więcej samochodów Porsche w stosunku do pierwszego półrocza 2018 roku. Cieszy nas, że coraz więcej polskich fanów sportowej motoryzacji decyduje się na spełnienie marzenia w postaci zakupu samochodu Porsche” – powiedział Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce.
W drugim półroczu polski oddział Porsche spodziewa się równie dobrych wyników – m.in. z uwagi na pełną dostępność i kolejne warianty nowego 911, a także za sprawą wprowadzenia pierwszego w pełni elektrycznego samochodu sportowego Porsche, czyli modelu Taycan, dysponującego napędem na wszystkie koła i mocą ponad 600 KM. Jego światowy debiut nastąpi we wrześniu, a sprzedaż ruszy przed końcem roku.
Wyniki Porsche w Polsce wpisują się w globalny trend: w pierwszym półroczu producent sportowych samochodów zwiększył swoje dostawy na całym świecie o 2 proc., do 133 484 samochodów. Liderami rankingu najchętniej wybieranych serii modelowych pozostają SUV-y Macan oraz Cayenne.