Toyota po raz piąty z rzędu pobiła swój rekord sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W 2019 roku japońska marka zanotowała także dziesiąty z rzędu wzrost sprzedaży hybryd. Prawdziwym bestsellerem okazała się debiutująca w marcu ubiegłego roku Corolla 12. generacji, która stała się drugim najpopularniejszym samochodem w Polsce oraz nowym liderem wśród hybryd.
Od stycznia do grudnia z salonów Toyoty wyjechało 66 271 samochodów, co oznacza wzrost o około 7 500 aut (+12,9%). Pod względem liczby rejestracji Toyota uzyskała zbliżony wynik (62 774 egz.) i awansowała na drugie miejsce najczęściej wybieranych marek samochodowych w Polsce, ustępując tylko Skodzie.
Do tego sukcesu przyczyniły się nowe modele – w pierwszym rzędzie Corolla nowej generacji, której sprzedaż rok do roku wzrosła o spektakularne 172% do 20 895 aut. Drugim najpopularniejszym samochodem marki 2019 roku był Yaris z wynikiem sprzedaży 12 070 aut (+9,2%).
Toyota C-HR
Od pojawienia się Corolli w salonach, nowy model dominuje w kolejnych miesięcznych rankingach najpopularniejszych modeli, opartych na danych Instytutu SAMAR o liczbie rejestracji. To przełożyło się na bardzo dobry wynik (19 701 egz.) i drugie miejsce w zestawieniu rocznym. Premiera nowej Corolli przyczyniła się do skokowego, 31-procentowego wzrostu popularności kompaktowych modeli Toyoty.
Samochody hybrydowe stanowią już 39% całkowitej sprzedaży Toyoty w Polsce – wynik ten wzrósł z poziomu 29% w roku 2018. Od styczna do grudnia 2019 roku na drogi wyjechało rekordowe 26 036 hybryd marki – aż o 54% więcej niż rok wcześniej.
Nowym liderem rynku hybryd jest spalinowo-elektryczna Corolla, której sprzedaż wyniosła 10 829 aut. Drugie miejsce zajmuje najpopularniejsza hybryda 2018 roku, Toyota C-HR Hybrid (5 104 auta), zaś trzecie Toyota RAV4 Hybrid (4 857 egz.).
Udział napędu hybrydowego w sprzedaży Nowej Corolli wyniósł aż 65%, zaś w przypadku modeli Toyota C-HR i RAV4 napęd hybrydowy pracuje pod maską 66% sprzedanych egzemplarzy.