Porsche ma za sobą najlepsze pierwsze półrocze w swojej historii – zarówno w ujęciu globalnym, jak i na polskim rynku. Od stycznia do czerwca 2018 roku w naszym kraju zarejestrowano 885 nowych samochodów Porsche, o 26,4% więcej niż w pierwszym półroczu poprzedniego roku. Oznacza to, że sprzedaż Porsche w Polsce rośnie znacznie dynamiczniej od całego rynku motoryzacyjnego, jak również od segmentu marek premium.
Porsche Panamera
Motorem wzrostu rejestracji Porsche w Polsce jest przede wszystkim nowa generacja Cayenne. Ten dostępny w wersjach benzynowych oraz hybrydowej SUV, w swojej najnowszej odsłonie błyskawicznie zyskał uznanie polskich klientów. W I półroczu tego roku znalazł 231 nabywców – ponad dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie 2017 r. (+104,4%).
Porsche Macan
Wysoką dynamikę notuje również sprzedaż Porsche Panamera – wynik 180 egzemplarzy jest o 38,5% lepszy niż w pierwszych sześciu miesiącach zeszłego roku. Liderem gamy modelowej pozostaje Macan, z wynikiem zbliżonym do ubiegłorocznego (289 aut, -13,5%).
Wyraźnie mniejszym powodzeniem cieszą się dwudrzwiowe samochody sportowe Porsche. Liczba rejestracji modeli 718 Boxster i Cayman wzrosła co prawda aż o 74,4%, ale dało to sprzedaż 75 sztuk.
Z kolei kultowa „911” od stycznia do czerwca trafiła w ręce ponad setki polskich klientów, co stanowi wynik o ponad jedną trzecią lepszy od zeszłorocznego (+37,5%). To m.in. zasługa stale poszerzanej gamy modelowej – tylko w ostatnich miesiącach zadebiutował purystyczny wariant 911 T oraz ekstremalna odmiana 911 GT3 RS.