W marcu klienci z całego świata odebrali 20 222 nowe samochody Porsche, o 31,5 proc. więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. W pierwszym kwartale producent dostarczył rekordową liczbę 51 102 aut sportowych, co stanowi ponad 32-procentowy wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku.
Porsche Boxster
„W minionym kwartale kontynuowaliśmy ubiegłoroczne sukcesy – po raz pierwszy dostarczyliśmy ponad 50 tysięcy nowych samochodów w ciągu trzech miesięcy. To znak naszego dalszego solidnego wzrostu” – powiedział Bernhard Maier, Członek Zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Porsche AG. „Sprzedaż modelu Macan przekroczyła wszelkie oczekiwania. W ciągu roku od premiery znalazł on 62 644 nabywców. Około trzy czwarte z nich to nowi klienci Porsche. Nasz kompaktowy SUV znajduje nabywców wśród ludzi młodszych niż przeciętny klient Porsche na świecie”.
Porsche Macan
W marcu samochody Porsche cieszyły się dużym wzięciem na całym świecie. W Chinach firma dostarczyła 4 138 aut (+19,5 proc.). Coraz więcej tamtejszych nabywców decyduje się na zakup „911” – sprzedaż sportowej ikony w Państwie Środka wzrosła o jedną trzecią. Na rynku USA przekazano klientom 4 291 samochodów, o blisko 13 proc. więcej niż przed rokiem. Znaczący wzrost popularności modeli 911, Boxster, Cayman, Cayenne, Macan i Panamera odnotowano również w Europie, gdzie dostarczono 8 054 pojazdów (+53 proc.).
Porsche Macan
Także w Polsce sportowa marka umacnia swoją pozycję. W pierwszym kwartale br. zarejestrowano 149 nowych samochodów Porsche, w tym aż 26 egzemplarzy modelu 911 – blisko dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku 2014. Sprzedaż kompaktowego SUV-a Macan wzrosła z 6 do 43 sztuk. Niezmiennie, największą popularnością cieszy się model Cayenne, który trafił w ręce 53 nabywców (-66,7 proc.). Spadek zainteresowania, rzutujący na wyniki całej marki, jest tu uzasadniony brakiem okienka podatkowego, które obowiązywało w pierwszym kwartale ubiegłego roku.