2017 rok przejdzie do historii Volkswagena. Z fabryk niemieckiego koncernu na całym świecie wyjechało po raz pierwszy ponad 6 mln samochodów.
Bardzo ciekawie wygląda lista najpopularniejszych modeli. Znajdują się na niej Jetta, Golf, Santana, Passat i Polo. Świadczy to o postępującej marginalizacji Europy, gdzie stawce przewodzi Golfa i Polo, a także rosnącym znaczeniu Chin, gdzie popularnością cieszą się sedany, a więc Jetta, Santana i Passat.
Obecnie Volkswagen produkuje samochody w 50 zakładach zlokalizowanych w 14 krajach.
Kolejnym krokiem ma być rozwój aut elektrycznych
Powojenna historia niemieckiego koncernu rozpoczęła się 72 lata temu od uruchomienia seryjnej produkcji Garbusa. Od tamtej pory z zakładów Volkswagena wyjechało ponad 150 milionów samochodów. Dzisiaj w gamie Volkswagena na całym świecie znajduje się ponad 60 modeli (wliczając to w różne wersje nadwoziowe).
Zmagający się ze skutkami afery spalinowej Volkswagen próbuje odzyskać zaufanie klientów poprzez ucieczkę do przodu. W ramach tej strategii rozpoczęto dużą ofensywę modelową. Tylko w 2017 roku Volkswagen wprowadził na rynki całego świata dziesięć nowych modeli. W ciągu kilku kolejnych lat cała gama Volkswagena ma zostać odnowiona i poszerzona, a najważniejsze segmenty to SUV-y i pojazdy elektryczne.
Volkswagen Santana cieszy się dużym powodzeniem w Chinach
Do 2020 roku Volkswagen będzie posiadał w ofercie aż 19 różnych SUV-ów, których udział w sprzedaży ma sięgnąć 40 procent. Po 2020 roku koncern ma się skupić na samochodach elektrycznych, które będą produkowane z wykorzystaniem nowej płyty podłogowej.
Już wiadomo, że na początek pojawią się trzy elektryczne modele o nazwie I.D, I.D. Crozz i I.D. Buzz. Volkswagen zakłada, że do 2025 roku sprzeda na całym świecie milion samochodów elektrycznych.
W tym kontekście śmiesznie brzmi polski program elektromobilności, który również zakłada sprzedaż miliona samochodów elektrycznych ale wyłącznie na polskim rynku i również do 2025 roku.