Fani francuskiej marki być może pamiętają, że Renault zaprezentowało model o nazwie Arkana w... 2018 roku. Wówczas zapowiadano, że auto trafi wyłącznie na rynek rosyjski, który jest drugim największym rynkiem Renault (po rodzimym, francuskim).
Renault Arkana
]Mimo atrakcyjnego wyglądu tamta Arkana zbudowana została budżetowo - przede wszystkim powstała na starej płycie podłogowej o nazwie B0, która stosowana była głównie przez Dacię (np. oparto na niej Dustera I i II generacji).
Arkana "europejska", mimo bardzo zbliżonego wyglądu (różnice sprowadzają się właściwie do zderzaków), będzie innym samochodem - oparto ją na nowej platformie CMF-B, która wykorzystywana jest m.in. w Clio i Capturze.
Renault Arkana
Inna płyta podłogowa to oczywiście inne źródła napędu. W Rosji samochód jest sprzedawany z silnikiem Tce o mocy 150 KM, natomiast w Europie Arkana będzie miała również napęd mikrohybrydowy z alternatorem pełniących funkcję rozrusznika i generatora (moce 140 i 160 KM). To jednak nie koniec, bo w ofercie ma znaleźć się również pełna hybryda E-Tech, oparta o benzynowy, wolnossący silnik 1.6, który będzie wspierany przez silniki elektryczny. Moc tego układu to 140 KM.
Europejska Arkana ma również inne wnętrze, z cyfrowym kokpitem oraz dominującym na konsoli środkowej ekranem systemu infotainment o przekątnej 7 lub 9 cali.
Renault Arkana
Ze względu na inne zderzaki nieco inne są również wymiary samochodu. Europejska Arkana ma 4,57 m długości (2 cm więcej niż rosyjska), 1,57 m wysokości i rozstaw osi 2,72 m. Co ciekawe, oznacza to, że Arkana jest aż o 34 cm większa od Captura, a o 12 cm - od Kadjara. Rozstaw osi Arkany wynosi 2,65, również bijąc Kadjara. Prześwit to 19 cm.
Pojemność bagażnika wersji benzynowych to 513 litrów, wersji hybrydowej - 438 litrów.
Renault Arkana trafi do salonów na początku przyszłego roku.